به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۱۸۷۷۲۴
کشتی فرنگی قهرمانی جهان _ قزاقستان؛ سعید عبدولی برنز گرفت

فرنگی‌کاران برتر چهار وزن نخست مشخص شدند

گروه ورزشی: نمایندگان کشورمان در چهار وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به یک مدال برنز دست یافتند.
فرنگی‌کاران برتر چهار وزن نخست مشخص شدند
به گزارش مهر، رقابت های فینال و رده بندی چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی امروز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و تیم ایران توسط سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز پنجم شد.
نتایج کشتی گیران کشورمان در چهار وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصر پور در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. دلخانی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ جین هوونگ جونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان شکست خورد و پنجم شد.
در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر یک مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، کاویانی نژاد از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر  پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از کشور روسیه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدارمقابل رفیق حسین اف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر یوری شکریوبا از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۲- خورلان ژاکانشا (قزاقستان) ۳- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و شوتا اوگاوا (ژاپن) ۵- ماکس نوری (آمریکا) و لیگیو کائو (چین) ... ۱۰- پویا ناصرپور (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- شینیبو اوتا (ژاپن) ۲- استپان ماریانیان (روسیه) ۳- اسلاویک گالستیان (ارمنستان) و آلمات کبیسپایف (قزاقستان) ۵- میثم دلخانی (ایران) و تینار شارشنبکوف (قرقیزستان)
۷۲ کیلوگرم: ۱- ابوزید مانستیگوف (روسیه) ۲- آرام واردانیان (ازبکستان) ۲- آیک مناتساکیان (بلغارستان) و بالینت کورپاسی (مجارستان) ۵- میشل ویدمایر (آلمان) و جی یئون لی (کره جنوبی) ... ۱۹- امین کاویانی نژاد (ایران)
۸۲ کیلوگرم: ۱- لاشا گوبادزه (گرجستان) ۲- رفیق حسین اف (آذربایجان) ۳- سعید عبدولی (ایران) و هایتائو کیان (چین) ۵- نوربک خاشیمبیکوف (ازبکستان) و یوری شکریوبا (اوکراین)
در پایان مسابقات چهار وزن نخست تیم های روسیه، گرجستان، قزاقستان، آذربایجان، ژاپن، ازبکستان و ایران به ترتیب با ۶۱، ۵۴، ۴۳، ۴۱، ۴۰، ۳۶ و ۲۷ امتیاز در جایگاه های اول تا هفتم قرار دارند.