به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۸۷۷۶۱

۶ نکته جذاب درباره آیفون‌های جدید اپل

گروه فناوری: اپل هفته گذشته طی مراسمی از سری جدید گوشی‌های آیفون، سری جدید اپل واچ‌ و آیپد خود رونمایی کرد.
۶ نکته جذاب درباره آیفون‌های جدید اپل
طی این مراسم شرکت نامی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون به نام‌های آیفون ۱۱ ، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد.قابلیت‌های جدیدی به نسل جدید گوشی‌های آیفون افزوده شده است که از آن میان می‌توان به امکان شارژ دو طرفه، دوربین‌های بیشتر و باتری‌ قوی‌تر اشاره کرد.پس از رونمایی اپل ظاهر و طراحی این گوشی‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد زیرا از طرفی تعداد و قابلیت‌های دوربین سری جدید گوشی‌ها منحصر به فرد بود و از طرفی رنگ‌های این گوشی‌ها خاص بود. آیفون ۱۱ پرو دارای رنگ سبز زیتونی است که آیفون رنگ آن را به "سبز نیمه شب پولاریزه"(polarizing Midnight Green) تشبیه کرده و نام این رنگ را "اِسلوفی"(slofie) اعلام کرده است.طی این خبر قصد داریم ۶ نکته کوچک اما جالب در مورد سری جدید گوشی‌های آیفون که ممکن است ندانید را ذکر کنیم.
وای- فای ۶

همانند گلکسی اس ۱۰ پلاس، آیفون‌های سری جدید نیز مجهز به نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم هستند که با نام "وای-فای ۶"(Wi-Fi ۶) شناخته می‌شوند. بنابر گفته‌های "ری کریست"(Ry Crist) دبیر ارشد پایگاه خبری سی‌نت، تنها تفاوت دستگاه‌هایی که از "وای-فای ۶" پشتیبانی می‌کنند، این است که کاربران توسط آنها می‌توانند سریع‌تر ارتباط برقرار کنند. سرعت انتقال با وای-فای ۶ در مقایسه با وای-فای ۵ بالاتر است و این موضوع دستگاه‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات بیشتری را در هر انتقال ارسال کنند. علاوه بر آن، این شبکه به حسگرها و سایر ابزارهای بی‌سیم کمک می‌کند تا از کمترین میزان انرژی باتری استفاده کنند.
تراشه پهن ماورا

اپل در خلال کنفرانس خود صحبت زیادی درباره این موضوع نکرد اما این موضوع آن قدر مهم است که می‌بایست ذکر کنیم. این شرکت تراشه جدیدی به نام" U۱ "را برای "آگاهی مکانی"(spatial awareness) طراحی کرده است که این موضوع به آیفون‌های جدید کمک می‌کند تا بتوانند با دقت بیشتری آیفون‌هایی که در نزدیکی آنها قرار دارند را پیدا کنند.
به گفته اپل این امر عملکرد سیستم ایردراپ را که سیستمی برای انتقال فایل بین آیفون‌ها است بهبود می‌بخشد. کاربران می‌توانند تغییر در عملکرد ایردراپ را ۳۰ سپتامبر و همزمان با انتشار نسخه اصلی سیستم عامل iOS ۱۳.۱ مشاهده کنند زیرا تراشه جدید به آنها این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها را بسیار سریع‌تر از قبل به دستگاه آیفون دیگری ارسال کنند.
اپل قصد دارد سیزدهمین نسخه اصلی سیستم عامل خود موسوم به iOS ۱۳ را برای آیفون‌های مدل ۶s به بعد در تاریخ ۱۹ سپتامبر ارائه دهد.
iOS ۱۳ ویژگی‌های مهمی دارد که از جدیدترین آنها می‌توان به "دارک مد"(dark mode) اشاره کرد. دارک مد، به کاربر امکان می‌دهد تا از سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های در حال اجرا، در پس زمینه تیره نیز استفاده کند و با خودکارسازی این فعالیت در روز و شب، استفاده بهتری از صفحه نمایش داشته باشد.
از دیگر ویژگی‌های iOS ۱۳ می‌توان به اپلیکیشن یادآوری و فرستادن تماس‌های نا آشنا به سیستم پیام صوتی نیز اشاره کرد.
شارژر "۱۸-watt USB-C" برای آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس

گرچه شارژ سریع چندین سال است که برای کاربران گوشی‌های اندرویدی موجود است اما اخیرا آیفون نیز از گوشی‌های با سیستم عامل اندروید جا نمانده چرا که آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرومکس همراه با شارژ ۱۸ واتی عرضه خواهند شد. پیش از این، اپل از شارژرهای پنج واتی استفاده می‌کرد، اما آیفون‌های جدید با شارژرهای ۱۸ واتی و کابل USB-C-Lightning عرضه خواهند شد. طبق گفته اپل ظاهراً شارژر جدید، آیفون ۱۱ پرو را تنها در مدت ۳۰ دقیقه بیش از ۵۰ درصد شارژ می‌کند.
وزن بالاتر

در حالی که وزن آیفون ۱۱ و آیفون ایکس آر یکسان است اما آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از مدل های ۲۰۱۸ خود (به ترتیب آیفون XS  و XS Max) سنگین‌تر هستند. وزن آیفون ۱۱ پرو  ۱۸۸ گرم و ۱۱ پرو مکس ۲۲۶ گرم است. وزن اضافه شده احتمالاً به دلیل لنز دوربین اضافی و باتری بزرگ‌تر است.
نسخه iOS ۱۳.۱

آخرین نسخه اصلی سیستم عامل اپل، iOS ۱۳ در تاریخ ۱۹ سپتامبر برای بارگیری قابل دسترس خواهد بود اما از آنجا که گوشی‌های آیفون ۱۱ در تاریخ ۲۰ سپتامبر عرضه خواهند شد بنابراین اپل قصد دارد حدود ۱۱ روز پس از نسخه iOS ۱۳ در تاریخ ۳۰ سپتامبر نسخه بروزرسانی شده iOS ۱۳.۱ را منتشر کند. ویژگی تراشه جدید U۱ نیز همزمان با آمدن نسخه iOS ۱۳.۱  فعال خواهد شد.
خداحافظی با تاچ ۳ بعدی در آیفون ۱۱

کمپانی اپل در سری جدید گوشی‌های آیفون خود قابلیت "هپتیک‌تاچ"(Haptic Touch) را جایگزین قابلیت "تاچ سه‌بعدی"(۳D Touch) کرده است. فناوری هپتیک‌تاچ در هر سه گوشی آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس وجود دارد. البته افراد بسیاری انتظار آمدن این قابلیت را داشتند چرا که سال گذشته نیز اپل در گوشی آیفون ایکس آر به‌ جای استفاده از تاچ سه‌بعدی، از فناوری هپتیک‌تاچ استفاده کرد که به‌ جای تاچ سه‌بعدی با لمس طولانی کاربر می‌توانست به منو رفته و کارهای مختلفی انجام دهد. اکنون کاربران می‌توانند به جای لمس طولانی تنها مدت کمی آیکون مدنظر خود را لمس کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل