به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۸۷۷۸۸

اپل؛ موبایل‌سازی که دوربین‌ساز شده است!

گروه فناوری: از آنجایی که اپل در جدیدترین رویداد معرفی محصولات جدید خود بعد از اپل واچ‌های جدید بیش از هر چیزی از کیفیت و ویژگی‌های دوربین‌های تعبیه شده در آیفون‌های جدید صحبت کرد، کارشناسان معتقدند شرکت اپل از یک شرکت توسعه فناوری دستگاه‌های الکترونیکی در حال تبدیل به یک کمپانی ساخت دوربین است.
اپل؛ موبایل‌سازی که دوربین‌ساز شده است!
شرکت اپل هفته گذشته آیفون‌های جدید خود ملقب به آیفون ۱۱ را رونمایی کرد که بیشتر از یک گوشی جدید، یک دوربین جدید بودند!البته که این گوشی‌ها هنوز هم می‌توانند متن ارسال کنند، برنامه بارگیری کنند، تماس ویدیویی برقرار کنند و اصولا هر کاری را که امروزه از یک گوشی هوشمند انتظار می‌رود، انجام دهند، اما گویا اپل تمام زمان و تلاش خود را صرف بازاریابی موبایل‌های جدید خود به عنوان ماشین‌های قدرتمند عکاسی کرده است.این نشانه‌ای از این است که اپل معتقد است فناوری دوربین چیزی است که می‌تواند بیشترین پیشرفت را در آیفون ایجاد کند و این شرکت را از رقبای خود از جمله سامسونگ و هواوی متمایز کند.اپل ۱۳ دقیقه از کنفرانس مطبوعاتی ۱۰۰ دقیقه‌ای خود را صرف صحبت کردن در مورد دوربین رده بالای "آیفون ۱۱ پرو" کرد، بیش از زمانی که برای معرفی "Apple Arcade"، سرویس پخش آنلاین "Apple TV +" یا آیپد جدید صرف کرد.
البته اپل در این رویداد، ۱۶ دقیقه به صحبت در مورد مدل‌های جدید اپل واچ پرداخت.اپل همچنین ۷ دقیقه درمورد دوربین پایین آیفون ۱۱ صحبت کرد."جریل اونگ" تحلیلگر دویچه بانک در واکنش به برگزاری رویداد اپل گفت: آیفون ۱۱ یک دوربین، دوربین و دوربین جدید است.

"نیل سیبارت" یکی دیگر از تحلیلگران محصولات اپل گفت: اپل توقع ما از پیشرفت دادن دوربین را پذیرفته و آن را به عنوان ویژگی متمایز در آیفون قرار می‌دهد."آنت زیمرمن" یک تحلیلگر دیگر گفت: دوربین‌ها چیزی هستند که مشتریان هنوز هم بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند و بیشترین جایی است که انتظار دارند نوآوری در آن اتفاق بیفتد. این یک معیار آسان برای کاربران است، زیرا بررسی و آزمایش آن آسان است."فیل شیلر" مدیر ارشد بازاریابی اپل به طور خاص دوربین آیفون ۱۱ را به عنوان قسمت مورد علاقه خود اعلام کرد."تیم کوک" مدیرعامل اپل نیز گفت که ۸۰۰ نفر برای بهبود دوربین آیفون اختصاص داده شده‌اند.گذشته از معرفی رنگ‌های جدید برای آیفون، بزرگترین تفاوت فیزیکی در آیفون ۱۱، تغییر در تعداد لنزها و شکل فیزیکی قرارگیری دوربین‌های آن است.مدل پایه آیفون ۱۱ دارای دو دوربین است که دوربین اصلی عکس‌های فوق عریض می‌گیرد و می‌تواند اطلاعات بیشتری در عکس نسبت به لنز معمولی جای دهد.دو آیفون دیگر که پسوند Pro را یدک می‌کشند نیز علاوه بر آن دو دوربین، دارای یک لنز زوم هستند که می‌توان بدون نیاز به نزدیک‌تر شدن کاربر به جسم، از آن عکس گرفت.

یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در سال جاری ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند و این روزها عکس‌های زیادی با گوشی‌های خود می‌گیرند.براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس‌های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است.بنابراین مصرف کنندگان برای ارتقای دوربین‌های آیفون‌های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی‌های آیفون کم نمی‌کند.از آنجا که طراحی گوشی‌های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین‌ها یکی از معدود روش‌های تشخیص تمایز میان آیفون ۱۱ از آیفون X است.به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی‌هایی با چند دوربین عرضه کرده‌اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس‌ها استفاده می‌کنند.می‌توان از "حالت شب" به عنوان یک ویژگی تقلیدی اپل از دیگر شرکت‌ها نام برد.ویژگی جدیدی که از یادگیری ماشین برای درخشان کردن عکس‌های گرفته شده در نور کم استفاده می‌شود. این ویژگی با نام مشابه "دید در شب"(Night Sight) سال گذشته بخش مهمی از گوشی‌های پیکسل گوگل بود.تحلیلگران همچنین از چگونگی استفاده اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس‌هایی حاصل از ترکیب چندین عکس یاد می‌کنند.اپل این ویژگی خود را "Deep Fusion" می‌نامد و اگرچه با آیفون‌های جدید عرضه نمی‌شود، اما در یک به روزرسانی نرم افزاری در آینده اضافه خواهد شد.

"شیلر" گفت: این ویژگی ۹ تصویر را همزمان ثبت می‌کند. این ویژگی قبل از فشردن دکمه ۴ تصویر می‌گیرد و وقتی دکمه شاتر را فشار می‌دهید نیز ۵ تصویر دیگر ثبت می‌کند. سپس موتور هوش مصنوعی تنها در یک ثانیه تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می‌کند و بهترین انتخاب را در میان ۲۴ میلیون پیکسل برمی‌گزیند."زیمرمن" می‌گوید: فوت کوزه‌گری اپل بیشتر در نرم افزار آن و چگونگی استفاده آن از هوش مصنوعی برای عکاسی نهفته است.فقط تعداد معدودی از شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی از آغاز تا پایان عکس برداری استفاده کنند. بنابراین اپل اولین شرکتی نیست که از سیستم دوربین سه گانه هوش مصنوعی و سخت افزار رده بالا استفاده می‌کند، بلکه سامسونگ و هواوی هم اکنون سیستم‌های دوربین سه گانه را در بازار دارند.براساس آماری که از انجمن محصولات دوربینی و تصویربرداری به دست آمده، بهبود فوق العاده دوربین‌های گوشی‌های هوشمند منجر به افت شدید در فروش دوربین‌های مستقل شده است. در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ میلیون دوربین دیجیتالی فروخته شده است که ۱۲۰ میلیون عدد نسبت به سال ۲۰۰۸ کاهش داشته است. در حالی که اپل در سال مالی ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۱۸ میلیون آیفون فروخت.از آنجایی که هر ساله صدها میلیون گوشی به فروش می‌رسد، این امکان برای شرکت‌ها وجود دارد که شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، سامسونگ و هواوی بتوانند میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه و بهبود دوربین‌های خود اختصاص دهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپل