به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۸۷۸۰۷

ناپولی - لیورپول؛ انگیزه انتقام بندری‌ها

گروه ورزشی: هفته اول لیگ قهرمانان اروپا ناپولی از لیورپول قهرمان فصل قبل میزبانی خواهد کرد و در پی شکست دادن دوباره این رقیب بزرگ است.
ناپولی - لیورپول؛ انگیزه انتقام بندری‌ها
شروعی دوباره برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان با یک نبرد تکراری، اما پر از هیجان. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ جدالی در ورزشگاه سن‌پائولو برگزار خواهد شد که فصل پیش هم دیدیم.ناپولی از لیورپول قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان میزبانی خواهد کرد و در پی شکست دادن دوباره این رقیب بزرگ است. فلیکس بریش آلمانی قاضی میدان نبرد تیم‌های بندری ایتالیا و انگلیس خواهد بود.

ناپولی؛ کارلتو برای موفقیت

تنها خاطره خوش هواداران ناپولی از لیگ قهرمانان فصل گذشته همان یک بازی برابر لیورپول و برتری دقیقه آخری بود، برد شیرینی که خیلی زود تلخ شد و در نهایت حتی از مرحله گروهی هم صعود نکردند. اگر بگوییم باشگاه ناپولی، کارلو آنچلوتی را برای موفق‌تر بودن در اروپا استخدام کرده بیراه نگفته‌ایم. هرچه باشد کارلتو سابقه طولانی در لیگ قهرمانان دارد و ۳ مرتبه هم تیم‌هایش را قهرمان کرده.ناپولی هیچ‌گاه از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فراتر نرفته و موفقیت در این تورنمنت یک حسرت برای هواداران پارتنوپی بوده است. فصل پیش تا روز آخر صدرنشین بودند که همین لیورپول مانع‌شان شد. در واقع آن‌ها می‌توانستند قهرمان فصل را عوض کنند، اما سرنوشت خودشان تغییر کرد و پس از آن در لیگ اروپا هم ناموفق بودند. شاید تیم این فصل کامل‌تر باشد و نتایج متفاوتی رقم بزند. البته اگر در بازی‌های مهم آتی خط دفاعی‌شان مثل بازی حساس برابر یوونتوس همه رشته‌ها را پنبه نکند!

لیورپول؛ مراقب دقایق آخر باش‌
می‌خواستند لقب «قهرمان لیگ برتر» را یدک بکشند، اما حالا با عنوان «قهرمان لیگ قهرمانان» شناخته می‌شوند. همین که تیم شایسته یورگن کلوپ سرانجام یک جام باارزش گرفت اتفاق فوق العاده‌ای برای باشگاه لیورپول است، اما همه می‌دانند سرخ‌های مرسی‌ساید به طور جدی در پی کسب جام در انگلیس به خصوص قهرمانی لیگ برتر هستند.فصل پیش هم این حرف‌ها زده می‌شد که لیورپول به لیگ قهرمانان اهمیتی نخواهد داد تا زودتر حذف شود و تمرکزش را روی لیگ برتر بگذارد، اما بعد از همین حرف‌ها بود که تیم‌های قدرتمندی مثل بایرن و بارسا را حذف کردند. لیورپول همیشه جدی است و همیشه به موفقیت می‌اندیشد. نکته جالب اینکه فصل پیش شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشتند و همین ناپولی نزدیک بود حذف‌شان کند. باخت در سن‌پائولو هم فراموش نشده و در پی تلافی آن هستند. کلوپ نمی‌خواهد امشب هم در ایتالیا یک بازنده باشد.

آخرین جدال
بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل قبل را لیورپول با تک‌گل صلاح برد تا به‌عنوان صدرنشین صعود کند.البته پس از آن بازی یک دیدار دوستانه هم پیش‌فصل بین دو تیم برگزار شد که آن را ناپولی با ۳ گل برد.

آمار بازی
۶) از سال ۲۰۱۰ به بعد ناپولی و لیورپول ۶ مرتبه در رقابت‌های رسمی و دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که سهم انگلیسی‌ها ۳ برد و سهم ناپولی ۲ برد بوده، یک بازی هم مساوی شده است.
یک) فصل پیش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هر تیم در خانه خودش با یک گل پیروز شد.
۴) لیورپول هرقدر در خانه تیم قدرتمندی است، خارج‌ازخانه عملکرد خوبی نداشته. در ۱۲ بازی آخر خارج‌از‌خانه‌شان در لیگ قهرمانان ۴ مرتبه شکست خورده‌اند که شامل ۳ بازی فصل قبل در مرحله گروهی می‌شود.
یک) تنها یک تیم فصل قبل در رقابت‌های اروپایی در سن‌پائولو پیروز شد که دیگر تیم انگلیسی یعنی آرسنال بود.
۱۵) در ۵ لیگ معتبر اروپایی فقط منچسترسیتی بیش از لیورپول گل زده. سیتی ۱۶ گل در لیگ برتر زده و لیورپول ۱۵ گله است.
۲) علاوه بر جدال برابر ناپولی، لیورپول برابر رم هم ۲ فصل پیش در ایتالیا شکست خورد. در واقع تحت هدایت کلوپ هردو بازی‌شان در ایتالیا را باخته‌اند.

مصدومان و محرومان
آرکادیوش میلیک مهاجم لهستانی ناپولی این بازی را از دست داده است. در ترکیب لیورپول هم شاهد حضور آلیسون و نبی کیتا نخواهیم بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
ناپولی: مِرِت، دی‌لورنتسو، کولیبالی، روی، کایخون، روئیس، الماس، زیلینسکی، لوسانو و مرتنس

لیورپول: آدریان، آرنولد، فان‌دایک، ماتیپ، رابرتسون، فابینیو، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو
مرجع : خبرورزشی
برچسب ها: ليورپول