به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۸۷۸۱۴

نکاتی درباره یادگیری و مطالعه زبان آلمانی برای کودکان و بزرگسالان

گروه علمی: هنگامی که شما شروع به یادگیری یک زبان جدید می کنید تنها قادر هستید از کلمات به خصوص و رایج به صورت پراکنده برای بیان منظور خود استفاده کنید. همچنین به دلیل آشنا نبودن با ساختار های دستور زبان، ممکن است بیان جملات گوناگون به شکل روان و صحیح برای شما امکان پذیر نباشد.
نکاتی درباره یادگیری و مطالعه زبان آلمانی برای کودکان و بزرگسالان
در ابتدای روند یادگیری زبان آموزان معمولا به مطالعه فلش کارت های لغت خود می پردازند و یا سعی می کنند با خواندن کتاب های داستان به زبان آلمانی بتوانند مهارت درک مطلب خود را تقویت کنند. منابع بسیار زیادی برای بهبود زبان آلمانی برای همه علاقه مندان وجود دارد، اما یادگیری در دوره های آموزش زبان آلمانی دایلو موجب می گردد تا بتوانید با استفاده از شیوه های موثر تر این زبان را بیاموزید.
شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که ماه ها مشغول به مطالعه و یادگیری زبان آلمانی بوده اید و حتی کتاب های رمان را نیز تا حدودی مطالعه کرده اید، اما هنگامی که با یک فرد بومی که به زبان آلمانی صحبت می کند مواجه می شوید و سعی می کنید با او صحبت کنید، متوجه خواهید شد که در درک جملات با دشواری زیادی مواجه هستید و نمی توانید به صورت واضح منظور خود را بیان کنید.

زبان آلمانی برای بسیاری از زبان آموزان یک زبان دشوار شناخته می شود که حتی پس از سال ها یادگیری ممکن است هنوز سطح زبان شما در مقطع متوسط باشد. به طور کلی تنها راه توسعه درک و استفاده بهتر از زبان آلمانی تمرین کردن است. اما در میان روش ها و منابع آموزشی که موجود می باشد، برخی از آن ها بهتر از دیگر متد ها هستند و لازم است در این روند از تجربه یک معلم نیز استفاده کنید تا به شکل آسان تری این زبان را به طور کاربردی بیاموزید.

بسیاری از زبان آموزان کودک و بزرگسال ترجیح می دهند که زبان آلمانی را با هم کلاسی ها و دوستان خود تمرین کنند، زیرا همگی به طور کلی در یک سطح هستند و نقاط ضعف و قوت خود را دارند. از طرف دیگر هنگامی که زبان آموزان سعی می کنند با افراد بومی آلمانی زبان صحبت کنند و به این شکل زبان آلمانی خود را تقویت کنند، برای آن ها بسیار دشوار است، زیرا افراد آلمانی زبان معمولا تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا تک تک اشتباهات شما را اصلاح کنند و ممکن است انجام این کار باعث کاهش اعتماد به نفس یا انگیزه شما برای یادگیری گردد.

دوره های آموزش زبان دایلو برای زبان آموزانی که مایل اند بتوانند به طور کامل در درک و استفاده از زبان آلمانی تسلط پیدا کنند بسیار موثر می باشد. زبان آموزان کودک و بزرگسال با توجه به سطح فعلی زبان و توانایی هایی که دارند با استفاده از نوین ترین متد های آموزشی به یادگیری زبان آلمانی می پردازند. در دوره های آموزش زبان آلمانی برای کودکان معمولا سعی می شود که با استفاده از کتاب های داستان زبان آلمانی کودک، شعر، بازی و تماشای انیمیشن های جذاب مناسب برای کودکان، علاقه و درک آن ها نسبت به این زبان بیشتر گردد.
از آن جایی که تمرین های یادگیری زبان آلمانی برای کودکان بسیار سرگرم کننده است، آن ها به یادگیری این زبان ادامه می دهند و با گذر زمان و درک بیشتر آن ها از ساختار ها و عبارت های زبان آلمانی، در یادگیری و استفاده از این زبان استقلال بیشتری کسب می کنند تا بتوانند به مطالعه کتاب های بیشتر بپردازند و یا درباره موضوعات گوناگون به صورت روان تر و واضح با دوستان و یا معلم خود مکالمه کنند.

از طرف دیگر کلاس های زبان آلمانی برای بزرگسالان نیز از جنبه های مثبت بسیاری برخوردار است و یادگیری همراه با سرگرمی می باشد. زبان آموزان بزرگسالی که شروع به یادگیری زبان آلمانی می کنند و در سطوح ابتدایی هستند، اغلب از برخی از منابع آموزشی کودکان همچون کتاب های داستان سطح مبتدی نیز استفاده می کنند. از آن جایی که مطالب در این نوع منابع ساده می باشد و از دستور زبان و عبارت ها پیچیده جلوگیری شده است، آن ها قادر اند که به صورت روان تر و با سرعت بیشتر مطالب را بیاموزند تا آمادگی بیشتری کسب کنند.
پس از اینکه بزرگسالان پایه زبان آلمانی خود را تقویت کردند و در بیان جملات ساده و استفاده از زمان های گذشته، حال و آینده به صورت ابتدایی مهارت کسب کردند، لازم است که به مطالعه و یادگیری زبان آلمانی در سطح متوسط بپردازند. در سطوح متوسط زبان آموزان در معرض موضوعات متنوع تر و متون بلند تری قرار می گیرند که در آن ها از عبارت های بیشتر و ساختار های مختلف بیشتری استفاده شده است.

یکی از مهارت های اصلی که بسیاری از زبان آموزان مایل اند در آن تسلط پیدا کنند، مهارت مکالمه یا صحبت کردن است. به همین جهت در این سطح سعی می شود که زبان آموزان یاد بگیرند که منظور خود را با انجام تمرینات مناسب به شکل بهتری بیان کنند. یکی از علت هایی که موجب می شود زبان آموزان نتوانند به خوبی صحبت کنند این است که آن ها با فرض اینکه مخاطب خود نتواند منظور آن ها را متوجه شود سعی می کنند از صحبت کردن دوری کنند.
همچنین ممکن است به دلیل نداشتن تسلط در صحبت کردن، احساس کنند که نمی توانند با دانش محدود لغوی فعلی خود مکالمه موثری داشته باشند و در نتیجه سعی می کنند به طور کلی از صحبت کردن با افرادی که با زبان آلمانی آشنا هستند دوری کنند. در چنین حالتی کلاس های آموزش زبان آلمانی کمک بسیاری به زبان آموزان سطوح مبتدی و متوسط خواهد کرد.

معمولا در هنگام صحبت کردن و یادگیری زبان در کلاس های آموزشی، هنگامی که زبان آموزان نمی توانند به خوبی منظور خود را بیان کنند و یا در هنگام مکالمه با دشواری مواجه می شوند، زبان آموزان دیگر و یا معلم آن ها سعی می کند که با راهنمایی های مناسب در صحبت کردن به آن ها کمک کنند.
به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید زبان آلمانی را به خوبی بیاموزید و در استفاده و درک آن تسلط پیدا کنید، لازم است که به طور پیوسته تمرین کنید و از راهنمایی و مشاوره مدرسین با تجربه نیز بهره مند شوید. با افزایش انگیزه و تمرین مکرر قادر خواهید بود که در مدت چند ماه به خوبی به زبان آلمانی صحبت کنید و به مطالعه و یادگیری بیشتر بپردازید.