به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۸۷۸۶۳

بازداشت کارگران هپکو؛ همه مقامات جلسه دارند!

بازداشت کارگران هپکو؛ همه مقامات جلسه دارند!
گروه جامعه: تلاش‌های خبرنگار ایلنا برای تماس با مقامات استان مرکزی در ارتباط با بازداشت کارگران معترض هپکو تاکنون بی‌نتیجه مانده است این درحالیست که منابع خبری از بازداشت حدود 25 کارگر خبر می‌دهند.
به گزارش ایلنا، تجمع کارگران هپکو امروز (26 شهریور ماه) هم مقابل شرکت ادامه دارد. کارگران خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود و همچنین تعیین تکلیف سهامدار هستند؛ این در حالی‌ست که منابع خبری از بازداشت حدود 25 کارگر این مجموعه پس از تجمع روز گذشته کارگران خبر می‌دهند. با این وجود، پیگیری بازداشت کارگران و چندوچون آن از منابع رسمی به نتیجه نرسیده است. دادستان استان مرکزی در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر آمادگی صحبت با شما را ندارم. تماس‌های خبرنگار ایلنا با استاندار مرکزی و معاون سیاسی این استانداری تا این لحظه، علیرغم بارها تماس تلفنی، به نتیجه نرسیده است و هر بار اعلام شده که مقامات استانی جلسه دارند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در رابطه با بازداشت کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد!! 
پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور اعلایی، مدیرکل حراست وزارت تعاون در اراک برگزار شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این جلسه اظهار داشت: امسال تاکنون دو هزار و ۱۱۵ شکایت کارگری به مراجع حل اختلاف استان وارد شده است و برخی واحدهای استان به دلیل بی‌تدبیری‌های خصوصی‌سازی با مشکلات مواجه هستند.
در عین حال در این جلسه عنوان شد که شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی سفر خواهد کرد. به نظر می‌رسد یکی از هدف‌های این سفر، مشکلات کارخانه هپکو باشد.