به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب : ۱۸۷۸۸۲
کشتی فرنگی قهرمانی جهان - قزاقستان؛

پایان تلاش شاگردان بنا با کسب سه مدال برنز

گروه ورزشی: تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب سه مدال برنز و عنوام چهارمی به کار خود در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان پایان داد. سه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم دستاورد شاگردان بنا بود.
پایان تلاش شاگردان بنا با کسب سه مدال برنز
به گزارش مهر، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان طی سه روز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد که تیم ملی ایران با کسب سه مدال برنز و دو عنوان پنجمی و کسب سه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به کار خود خاتمه داد. تیم ایران با این نتایج با کسب ۷۵ امتیاز در جایگاه چهارمی جهان قرار گرفت. روسیه در این رقابت ها قهرمان شد و گرجستان و ازبکستان هم دوم و سوم شدند.
عملکرد فرنگی کاران ایران در این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصر پور در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر شریف کلیچ از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف در دور بعد مقابل حریف ژاپنی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار مقابل ایوو آنگلوف از بلغارستان با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به نیمه نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رسید که در این مرحله المورات تاسمورادوف از ازبکستان را با نتیجه ۷ بر ۵ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب استپان ماریانیان از روسیه شد و به گروه بازنده ها رفت. دلخانی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۳ جین هوونگ جونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت اما  در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان شکست خورد و پنجم شد.
در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تاب در این گروه مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم در دور اول با نتیجه ۹ بر یک مقابل لوری لومادزه از گرجستان مغلوب شد. در ادامه به دلیل باخت حریف گرجستانی در برابر نماینده آذربایجان، کاویانی نژاد هم از دور مسابقات حذف شد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کیم هیون وو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در مصاف با الوین مورسالیف از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز شد. گرایی در این مرحله مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل دانیل کاتاراگا از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۵ به پیروزی رسید و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، راهی دیدار رده بندی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۶ از سد کارپت چالیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر  پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف از روسیه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدارمقابل رفیق حسین اف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر یوری شکریوبا از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر از سد اسلام عباس اف از آذربایجان گذشت و در این مرحله مقابل دنیس کودلا از آلمان با نتیجه ۱ بر ۱ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت و در دور بعد مقابل کریل میلوف از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت. وی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد اما در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و به گروه بازنده ها راه یافت. ساروی در این دیدار مقابل جنگ ایلدیم از ترکیه با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد استپان داوید از چک گذشت وی در دور بعد مقابل سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی دست یافت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مومینجان عبداله یف قهرمان بازی‌های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسمی در این مرحله مقابل اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مقابل نابی از استونی دارنده مدال‌های نقره المپیک و طلا، نقره و برنز جهان قرار گرفت و با نتیجه ۸ بر صفر سه اخطاره شد و به عنوان پنجم رسید.