به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۰۱

مدیران تنها جیب سینماداران را پر می‌کنند

گروه فرهنگ و هنر: کامران قدکچیان کارگردان فیلم سینمایی «جانان» معتقد است این فیلم به طور مطلق در اکران شکست‌خورده چراکه مدیران سینمایی تنها به فکر پر کردن جیب سینماداران هستند!
مدیران تنها جیب سینماداران را پر می‌کنند
کامران قدکچیان کارگردان فیلم سینمایی «جانان» که مدتی است، روی پرده سینماها رفته در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط اکران این اثر گفت: این فیلم متاسفانه فروش خوبی ندارد و شکست خورده. واقعیت این است که «جانان» در موقعیت بدی به نمایش درآمد البته برای فیلم‌های دیگر هم همین اتفاق افتاد.در این میان باید موقعیت‌های مردم را نیز سنجید، در حال حاضر مردم گرفتاری‌های اقتصادی زیادی دارند ضمن اینکه همزمانی ماه محرم با اکران فیلم‌های ما از دیگر دلایل فروش بد فیلم‌های تابستان بود. از سوی دیگر چیدمان بد اکران مزید بر علت شد یعنی ما شاهد هیچ تنوعی در اکران نبودیم.وی افزود: متاسفانه در اوایل سال فیلم‌های پرفروش اکران شد با این کار بقیه ایام سال خالی از فیلم می‌ماند و فیلم‌های ضعیف به نمایش درمی‌آید. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد و رغبت رفتن به سالن سینما را در مردم کم می‌کند. چیدمان اکران به صورت غیرحرفه‌ای انجام می‌شود و گویا دوستان تصمیم‌گیرنده اصلا توجهی به این موضوع ندارند چون آنها به فکر جمع کردن پول برای سالن‌داران هستند و کیفیت فیلم‌ها برایشان مهم نیست.

این کارگردان باسابقه ادامه داد: حتی گاهی فیلم‌های باکیفیت پشت در اکران باقی می‌مانند ضمن اینکه همانطور که گفتم به تنوع فیلم‌ها توجهی نمی‌شود. به نظر می‌رسد هیچکدام از مسایل سینما مدیریت نمی‌شود و چنین حاصلی را به بار می‌آورد.قدکچیان عنوان کرد: وقتی فیلمی مثل فیلم من دچار این اتفاق می‌شود و شکست می‌خورد، کار ما سخت‌تر می‌شود اما کار ما فیلمسازی است و باید ببینیم چگونه دوباره می‌توانیم فیلم بسازیم. البته همین اتفاق هم برای من یک تجربه است. نکته دیگر این است که این روزها فیلم‌ها کم رمق شده‌اند از سوی دیگر به نظرم مدیریت سینما تعلل می‌کند و به این ترتیب برخی از فیلم‌ها در میان فیلم‌های دیگر نابود می‌شوند.این کارگردان در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: من یک فیلم دیگر با عنوان «جنون» برای اکران دارم که امیدوارم حداقل این فیلم در فصل مناسبی به نمایش دربیاید با این وجود می‌دانم که دولت توجهی به این موضوعات ندارد.
مرجع : مهر
برچسب ها: سینمای ایران