به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۴۳

قابلیت فیلمبرداری همزمان با آیفون‌های ۲۰۱۸

گروه فناوری: یکی از قابلیت‌هایی که اپل در مراسم رونمایی خانواده آیفون ۱۱ به آن می‌بالید، توانایی فیلم‌برداری همزمان با هر ۴ دوربین گوشی بود. اگرچه کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون چندان از این خبر خوشحال نشدند و تصور می‌کردند که این قابلیت فقط محدود به آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو خواهد بود، اما اپل در ادامه روند دست و دلبازی بی سابقه خود، این قابلیت را به آیفون‌ها و آیپد پرو‌های ۲۰۱۸ نیز اضافه کرده است.
قابلیت فیلمبرداری همزمان با آیفون‌های ۲۰۱۸
قابلیت مورد بحث به کاربر اجازه می‌دهد که با هر ۳ دوربین پشتی گوشی فیلم‌برداری کند و به طور همزمان فریم‌های مختلف صحنه را ببیند. همچنین به کمک این ویژگی می‌توانید علاوه بر دوربین‌های پشتی، از دوربین سلفی نیز خروجی دریافت کنید تا برای اولین بار در آیفون خود بتوانید فیلمی با کادربندی‌های مختلف بگیرید.با توجه به گزارشات امروز، پس از عرضه iOS 13 در روز پنج شنبه کاربران آیفون‌های XS، XS Max و XR و همچنین آیپد پرو‌های ۲۰۱۸ نیز می‌توانند از ویژگی مولتی کم بهره‌مند شوند. البته چندان دل خود را صابون نزنید، زیرا اپل با کمی بدجنسی این قابلیت را در اختیار کاربران پرچمداران سال گذشته خود قرار داده است.
مولتی کم آیفون XS

حالت‌های مولتی کم آیفون XS
به عنوان مثال آیفون XS نمی‌تواند به صورت همزمان از هر ۳ دوربین خود (دوربین‌های دوگانه پشتی و دوربین سلفی) خروجی بگیرند. اما به هر حال اگر یکی از دارندگان این آیفون هستید می‌توانید تحت شرایط زیر اقدام به فیلم‌برداری (یا عکس‌برداری) چندگانه کنید:

دوربین اصلی و دوربین سلفی
دوربین تله فوتو و دوربین سلفی
دوربین‌های دوگانه پشتی به صورت همزمان
البته همچنان اپل به صورت رسمی عنوان نکرده است که آیفون‌های ۱۱ نیز قادر خواهند بود که از همه‌ دوربین‌های خود خروجی بگیرند یا خیر. ولی در دمویی که در مراسم رونمایی آیفون نمایش داده شد، آیفون ۱۱ پرو به کمک اپلیکیشن فیلمیک قادر بود تا با استفاده از هر ۴ دوربین خود فیلم‌برداری کند.ویژگی مولتی کم ابتدا تحت API مولتی کم (Multi-Cam API) همراه با iOS 13 در همایش سالانه توسعه‌دهندگان اپل معرفی شد. اپل از پیچیدگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این قابلیت گفته بود اما به نحوی توانست این ویژگی را نیز به آیفون‌های سال گذشته بیاورد.همچنین با توجه به این که اپل کل تابستان را به توسعه‌دهندگان وقت داده بود تا این قابلیت را به نرم‌افزار‌های خود اضافه کنند، قطعا شاهد حضور برنامه‌های متنوعی با ویژگی مولتی کم خواهیم بود. البته برنامه پیش‌فرض دوربین آیفون از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند و کاربران باید در برنامه‌های ارائه شده در اپ استور به دنبال این قابلیت بگردند.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: آیفون‌