به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۷۱

معرفی اولین گوشی با ۹۹.۶درصدصفحه نمایش

گروه فناوری: گوشی "ویوو نکس ۳"(Vivo Nex ۳) اولین گوشی هوشمند دنیا است که تقریبا همه سطح آن را نمایشگر پوشانده است.
معرفی اولین گوشی با ۹۹.۶درصدصفحه نمایش
ما این روزها به گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های بسیار نازک در اطراف صفحه نمایش عادت کرده‌ایم، اما صفحه نمایشی که تمام سطح جلویی گوشی را پوشش داده باشد تاکنون ندیده‌ایم. اکنون گوشی Vivo Nex ۳ با یک نقطه عطف چشمگیر رونمایی شده است و آن نسبت ۹۹.۶ درصدی صفحه نمایش به بدنه است.یعنی ۹۹.۶ درصد از سطح جلوی این گوشی را نمایشگر تشکیل داده و فقط ۰.۴ درصد را قاب تشکیل داده است. این طور که به نظر می‌رسد گویا چیزی نمانده تا بساط قاب و حاشیه برای همیشه برچیده شود.گوشی Vivo Nex ۳ از شر ناچ هم با دوربین سلفی پاپ آپ خلاص شده است. دوربین سلفی این گوشی درون گوشی و بالای آن قرار دارد و هنگام نیاز بالا می‌آید و به محض اتمام کار، دوباره به داخل گوشی می‌رود.همچنین حسگر اثر انگشت که برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌شود به مانند گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۹ در خود نمایشگر تعبیه شده است.

با وجود کشیده شدن صفحه نمایش منحنی به لبه‌های گوشی، دیگر جایی برای دکمه‌های فیزیکی باقی نمانده است، بنابراین Vivo ویژگی‌های مجازی را اضافه کرده است. به این ویژگی‌ها Touch Sense گفته می‌شود و در حالی که هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد، وقتی نقاط مناسب را روی گوشی فشار دهید، عملکرد دلخواه را دریافت می‌کنید.این گوشی از نمایشگر OLED ۶.۸۹ اینچی با وضوح ۲۲۵۶ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد و از یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ Plus و همچنین رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت برخوردار است که با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت همراه شده است.این گوشی در دو نسخه ۴G و ۵G در دسترس خواهد بود و کاربران می‌توانند نسخه مناسب را با توجه به شبکه محلی خود انتخاب کنند.دوربین پشت این گوشی دارای لنزهای سه گانه شامل لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید یا دید عریض و لنز ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو است.

دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.ظرفیت باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است که واقعا احترام برانگیز است، اما هنوز مشخص نیست چند ساعت استفاده را به ارمغان می‌آورد.به طور کلی صفحه نمایش فراگیر، تقریبا بدون قاب بودن و دوربین‌هایی در کلاس جهانی از ویژگی‌های چشمگیر این گوشی هوشمند تولید شده در آسیا است.با ظهور و پیشرفت شرکت‌هایی مانند وان پلاس(OnePlus)، شیائومی(Xiaomi) و هواوی(Huaweiکه قدم به اروپا و آمریکا نیز گذاشته‌اند و فروش خوبی دارند، می‌توان گفت به ظهور سازندگان گوشی‌های هوشمند از چین دوشادوش اپل، سامسونگ و گوگل برای معرفی فناوری‌های خلاقانه عادت کرده‌ایم.در هر حال گویا باید به همین زودی‌ها منتظر نمایشگرهای فراگیر و خمیده مانند نمایشگر موجود در Vivo Nex ۳ باشیم و آن را در پرچمدارها ببینیم. چنان که گوشی سامسونگ نوت ۱۰ که به تازگی معرفی شده نیز دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰.۹ درصدی است.

در حالی که این گوشی در حال حاضر به شکل رسمی معرفی شده است، اما Vivo هنوز تمام جزئیات مربوط به قیمت گذاری و در دسترس بودن بین المللی آن را اعلام نکرده است. طبق گفته این شرکت، این گوشی در ماه‌های آینده در منطقه آسیا پاسیفیک، جنوب شرق آسیا و سایر بازارها با قیمت اولیه ۷۰۷ دلار آمریکا به فروش خواهد رسید. همچنین فروش آن در کشور چین از ۲۱ سپتامبر آغاز می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گوشی هوشمند