به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۸۷۹۷۵

تصویب صورت های مالی سال 97 بانک ملی ایران

گروه اقتصادی: مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز معاونان وزارت جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی ، صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل بانک ملی ایران برگزار و صورت های مالی سال 97 بانک تصویب شد.
تصویب صورت های مالی سال 97 بانک ملی ایران
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی  در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بانک ملی ایران طی سال های اخیر، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران فعالیت های بسیار خوبی برای پیاده سازی اهداف دولت انجام داده است.
فرهاد دژپسند با بیان این که بانک ملی ایران بازویی پرتوان برای کشور است، ادامه داد: نیروی انسانی تلاشگر و توانایی های زیرساختی این بانک باعث شده همواره به عنوان یک نهاد پویا و توانا از آن یاد شود.
تقدیر وزیر از عملکرد و خدمات بانک ملی ایران
وی با تاکید بر این که سرعت و کیفیت واگذاری بنگاه های اقتصادی در نظام بانکی و بانک ملی ایران باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران باید در کنار قدمت تاریخی، افتخاراتی دیگر مانند پیشتازی در پیاده سازی طرح های نوین را نیز برای خود ایجاد کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستاوردهای ارائه شده توسط بانک ملی ایران در رویداد «ملی شو» اشاره کرد و گفت: آنچه نشان داده شد، حاکی از این است که می توان بانکداری دیجیتال را به خوبی پیاده سازی کرد و از دستاوردهای جدید برای ارائه خدمات بانکی پیشرفته بهره برد.
وی با تقدیر از خدمات مدیرعامل و هیات مدیره بانک ملی ایران برای تحولات ایجاد شده در این بانک، آن را گامی رو به جلو خواند و خواستار این شد که سرعت، دقت و کیفیت خدمات رسانی بیش از پیش افزایش یابد.
در ابتدای این جلسه مدیرعامل بانک ملی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در سال گذشته، با اشاره به نقش بانک ملی ایران طی 91 سال گذشته در ساخت و توسعه زیربناهای کشور، خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور، آثار عملکرد بانک ملی ایران قابل مشاهده بوده و این اقدامات تنها با تلاش بی دریغ کارکنان این بانک محقق شده است.

دکتر محمد رضا حسین زاده ، همچنین شاخص های عملکردی بانک طی سال گذشته را مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه در زمینه واگذاری اموال مازاد ،خروج از بنگاهداری و نیز وصول مطالبات معوق، بانک ملی ایران پیشرو است و تلاش می کنیم اهداف و الزامات ابلاغی نهادهای بالادستی را بیش از پیش محقق سازیم.
پیشگامی بانک ملی ایران در کمک به کسب و کارهای نو
وی به تشکیل دو کارگروه برای اجرای حاکمیت شرکتی و نیز پیاده سازی ایده اقتصاد هوشمند و بانکداری دیجیتال در این بانک اشاره کرد و گفت: با تدبیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، هر دو موضوع به موازات هم در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملی ایران، تحول در کسب و کارها و نیز کمک به توسعه کسب و کارهای نو را دستاورد مهم بانکداری دیجیتال خواند و گفت: بانک ملی ایران در این زمینه ها پیشقدم بوده و محصولات خوبی نیز به این منظور طراحی و ارائه کرده است.
وی همچنین به لزوم افزایش سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی ها و نیز تغییر نظام کارمزدی در سیستم بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی  و بانک مرکزی  این تغییرات پیاده سازی شود.
حسین زاده به خدمات بانک ملی ایران در پول رسانی به اقصی نقاط کشور و نیز ارائه خدمات بانکی در شعب دور و نزدیک اشاره کرد و گفت: همه این خدمات با حداقل کارمزد یا سود نزدیک به صفر و در راستای سیاست های دولت و نظام به مشتریان ارائه می شود.

لزوم توجه ویژه به سود و زیان واحدها
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با اشاره به سابقه تاریخی و هویتی بانک ملی ایران، این بانک را یکی از سرمایه های مهم کشور خواند.
عباس معمار نژاد با تاکید بر این که مساله سود و زیان باید به دغدغه همه کارکنان بانک تبدیل شود، خاطرنشان کرد: باید برای برآورد هزینه و فایده همه واحدهای بانک، برنامه مدون وجود داشته باشد.
وی همچنین بر لزوم پیگیری وصول مطالبات معوق و نیز رعایت نرخ سود مصوب در جذب سپرده ها تاکید کرد و گفت: کاهش شعب بانک ملی ایران با رعایت همه جوانب و ملاحظات، باید عملیاتی شود.
نقش مثبت بانک ملی ایران در تثبیت بازار ارز
معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات بانک ملی ایران که روزانه به کشور و مردم ارائه می شود، نقش این بانک را در کمک به تثبیت بازار ارز، ویژه و ممتاز ارزیابی کرد.
فرهاد حنیفی با بیان این که تغییر ساختار بانک برای کنترل سود و زیان عملیات ها ضروری است، گفت: خوشبختانه با ابلاغ های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، این روند در حال تحقق است.

 
برچسب ها: بانک ملی