به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۸۷۹۸۷

عراقی‌هادرایران خانه می‌خرند،ایرانی‌ها درترکیه

گروه اقتصادی: مرکز آمار ترکیه با انتشار گزارشی جدید می‌گوید ایرانی‌ها در هشت ماه سال جاری میلادی، سه هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در این کشور خریداری کرده‌اند. همزمان نیز گزارش‌های میدانی حاکی از حضور چشمگیر اتباع کشور‌های همسایه ایران به خصوص اعراب عراقی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور است.
عراقی‌هادرایران خانه می‌خرند،ایرانی‌ها درترکیه
ایرانی‌ها در هشت ماه سال جاری میلادی، سه هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در تزکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته و سال ۲۰۱۷ به ترتیب ۸۹ درصد و ۶۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.ترکیه در هشت ماه ابتدای سال موفق به فروش بیش از ۲۸ هزار واحد مسکونی به خارجی‌ها شده که نسبت به دوره مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.شهروندان عراق در صدر لیست خرید خانه از ترکیه هستند و دومین جایگاه مخصوص ایران است. شهروندان روسیه، عربستان، افغانستان، کویت و آلمان در رده‌های بعدی قرار دارند.البته این آمار تنها مربوط به خرید مسکن است، نه همه انواع ملک مانند زمین و بنگاه‌های تجاری از قبیل کارگاه، فروشگاه و غیره.

گزارش فروش انواع املاک در گزارش مرکز آمار قید نشده است.همچنین گزارش‌ها حکایت از حضور چشمگیر اتباع کشور‌های همسایه ایران به خصوص اعراب عراقی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور است.یکی از شهرک سازان و فروشندگان املاک درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال می‌گوید: واقعیت این است که آن‌ها دلار می‌آورند، نرخ‌ها را بالا می‌برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانیها، زمین و ملک می‌خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل ۲۰ درصد بیشتر می‌خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند بی چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: بازار مسکن