به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۸۷۹۹۱

کفسابی‌چگونه‌کفپوش‌های‌ما‌را‌مانند‌آینه‌درخشان‌می‌کند؟

گروه جامعه: برای من خیلی پیش آماده بود که وقتی وارد بعضی محیط‌ها می‌شدم کفپوش آنها به قدری تمیزبودند که تصویر خودم را روی آن می‌دیدم,حس خیلی خوبی بهم دست می‌داد و همیشه فکر می‌کردم از جنس مواد شوینده است. شوینده‌های مختلفی رو تست کردم ولی هیچکدوم از آنها کفپوش منزلم رو درخشان نمی کرد.بعد از کلی تحقیق متوجه شدم که علت شیشه ای شدن کفپوش برخی اماکن استفاده از خدمات کفسابی است. در این مقاله می‌خوام تجربیاتم رو در اختیار شما قرار بدم تا شما هم بتونید کفپوش منزل و محل کار خودتون رو مثل آینه درخشان کنید.
کفسابی‌چگونه‌کفپوش‌های‌ما‌را‌مانند‌آینه‌درخشان‌می‌کند؟
کفسابی چیست ؟
کفسابی به عملی می‌گویند که یک لایه بسیار نازک از روی سطع سنگ برداشته می‌شود تا سنگ مانند روز اول درخشان شود.
کفسابی و سنگسابی از کارهای مهم در صنعت ساخت و ساز است.با گسترش استفاده از انواع مختلف کفپوش‌ها، استفاده از موکت برای فرش کردن کل کف ساختمان به شدت کاهش یافته است.کفپوش‌های مختلف دارای زیبایی خاصی هستند که همین موضوع بر گسترش آن‌ها افزوده است؛
اما یکی از دلایلی که باعث شده تا کفپوش‌ها علاقه مندان بیشتری را به خود جذب کنند،سادگی تمیزکاری آنها است. کف سابی و تمیزکاری این نوع کفپوش‌ها به سادگی هرچه تمام تر انجام می‌شود.در واقع کفسابی کمک می‌کند تا خیلی سریع و ساده و بدون هیچگونه مشکلی کف یک ساختمان تمیز شود.
دیگر نیاز به مصرف بیش از اندازه آب و یا استفاده از تجهیزات مختلف همراه با صرف انرژی بسیار زیاد نیست.همچنین تمامی خدمات مربوط به شستن کف ساختمان در محل و با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود که خود از مزیت‌های آن محسوب می‌گردد.

مراحل کف سابی:
 لقمه‌های مختلف که کار سنگ سابی  را انجام می‌دهند، تشکیل شده است.اندازه این لقمه‌ها متفاوت است و هر کدام برای کف سابی روی یک سطح خاص مناسب هستند.کف سابی، امروزه به یک کار تخصصی تبدیل شده است. کفساب دستگاه باید به خوبی با انواع دستگاه کف ساب آشنایی داشته باشد، انواع مصالح به کار رفته در کف ساختمان‌ها را بشناسد و بداند برای هر ساختمان، از چه نوع کف سابی استفاده کند.بنا بر این کفسابی ساختمان را دست کم نگیرید. سعی کنید هر چند وقت یک بار، با استفاده از کف سابی، هم عمر ساختمان را افزایش دهید و هم به زیبایی بیشتر آن کمک کنید.

کفسابی سنگ
در کفسابی سنگ  نیز همانطور که بیان کردیم، نیاز به دقت ویژه ای است.البته نوع سنگ در انجام عملیات سنگسابی بسیار مهم است.کفسابی گرانیت با کفسابی سنگ‌های دیگر کاملاً متفاوت است و باید فردی که عملیات سنگسابی را انجام می‌دهد، این موارد را مورد توجه قرار دهد.استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت هر چند در هزینه‌های سنگسابی و قیمت کفسابی اثر گذار است،
اما باعث رضایت مشتری و بازاریابی دهان به دهان برای کارهای بیشتر خواهد شد.یکی از نکات مهم در مورد سنگسابی این است که فردی که در حال انجام عملیات سنگسابی است،باید دقت کند که اگر در بین قطعات سنگ، سیمان و یا مواد پر کننده به اندازه کافی وجود ندارد و باعث شده تا آن قسمت به خوبی کفسابی نشود، آن موقعیت‌ها را با سیمان سفید یا هر ماده دیگری پر نماید.

ساب زدن سنگ کف
ساب زدن سنگ کف که به آن در اصطلاح کفسابی و سنگسابی نیز می‌گویند برای براق شدن فوق العاده سنگ و ترمیم سنگ آسیب دیده و یا ترمیم هر عیبی از سنگ گفته می‌شود. ساب زدن سنگ کف زمانی استفاده می‌شود که روی سنگ اسید ، ترشیجات و یا هر نوع ماده اسیدی روی سنگ ریخته باشد و یا اگر سنگ پستی و بلندی داشته باشد و یا روی آن مصالح ساختمانی چسبیده باشد و یا اگر سنگ کهنه  شده باشد از ساب زدن سنگ کف استفاده می‌شود.
 
ساب زدن سنگ کف چه مزیتهایی دارد؟
ساب زدن سنگ کف باعث درخشندگی فوق العاده آن سنگ می‌شود
و سنگ خاصیت آینه ای پیدا می‌کند که این امر با کف سابی ایتالیایی امکان پذیر است
(کفسابی ایتالیایی نوعی از سنگ سنگسابی است که در آن سنگ طوری ساب
می خورد که شما می‌توانید تصویر سقف را روی سنگ ببینید)
ساب زدن سنگ کف باعث طول عمر سنگ می‌شود سوراخها و درزهای سنگ را با استفاده از مواد مخصوصی میگیریم
که به آن رزین ساب می‌گویند کفسابی باعث نو جلوه دادن نمای داخلی ساختمان
می شود و از هزینه‌های بالای تعویض سنگ جلوگیری می‌شود
کفسابی باعث رفع خط و خش سنگ می‌شود در واقع در کفسابی به اندازه یک یا دو میلیمتر
از سطح سنگ با دستگاه مخصوص برداشته می‌شود
و با استفاده از تجربه و مواد درجه یک کف سنگ شما براق و درخشان می‌شود

قیمت ساب زدن سنگ کف چقدر است؟
قیمت سنگ سابی بر اساس متر مربع می‌باشد و بسته به پارامترهای زیادی  است که مهمترین آن نوع سنگ است.
البته متراژ محیط و محل کفسابی هم در قیمت کفسابی موثر است.
 
به طور کلی عملیات کفسابی و سنگ سابی بر روی تمامی سطوح قابل اجراس و برای افزایش طول عمر سنگ لازم است به صورت دوره ای ساب زدن رو سطوح انجام شود.