به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۱۸۸۰۱۰

عربستان علیه ایران به سازمان‌ملل نامه نوشت

عربستان علیه ایران به سازمان‌ملل نامه نوشت
گروه بین‌الملل: دولت عربستان سعودی در نامه‌ای به سازمان ملل مدعی «ایرانی بودن» تسلیحات مورد استفاده در حمله به آرامکو شد.
به نقل از العربیه، هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و دبیر شورای امنیت، موضع خود را در رابطه با حملات به پالایشگاه‌های سعودی اعلام کرد. عربستان در این نامه از سازمان ملل خواست در ادامه تحقیقات در رابطه با این حمله با ریاض همکاری کند. در این نامه ادعا شده است، تمام تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تسلیحات مورد استفاده در این حملات ایرانی بوده است.

در همین حال، یک سخنگوی پنتاگون پنجشنبه از گفتن اینکه ایران مبدأ حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی بوده خودداری کرد.
«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمله به «آرامکو» از ایران انجام شده گفت: «ما می‌خواهیم سعودی‌ها اعلام کنند که این حملات از کجا انجام شده‌اند.» هافمن گفت دولت آمریکا نمی‌خواهد قبل از تحقیقات سعودی‌ها در این باره اظهارنظر کند. هافمن علی‌رغم این، در ادامه گفت: «همه شواهد حاکی از آن هستند که ایران به نوعی [در حمله به آرامکو] نقش داشته است.»
سخنگوی پنتاگون گفت هدف سیاست‌های امریکا جلوگیری از درگیری در خاورمیانه (غرب آسیا) و بازگرداندن این کشور به «نظم قاعده‌مدار بین‌المللی» است. پنتاگون گفت ارتش آمریکا در حال رایزنی با عربستان سعودی جهت یافتن راه‌هایی با هدف کاستن از تهدیدها علیه این کشور از مرزهای شمالی است.