به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۸۸۰۲۳

اهدای اسکار بالیوود؛«راضی»بهترین فیلم شد

گروه فرهنگ و هنر: فیلم «راضی» با موضوع یک جاسوس اهل کشمیر جایزه بهترین فیلم آکادمی فیلم هند را که معادل اسکار این کشور است، دریافت کرد.
اهدای اسکار بالیوود؛«راضی»بهترین فیلم شد
مراسم اهدای جوایز آکادمی بین المللی فیلم هند (IIFA) که معادل بالیوودی اسکار است برای اولین بار در خاک هند و در شهر بمبئی طی مراسمی باشکوه برگزار شد.در شب این مراسم که به صورت افراطی پرتجمل بود شخصیت های برجسته بالیوود مثل سلمان خان، کاترینا کایف، سارا علیخان، مادهوری دیکشیت اجراهایی روی صحنه داشتند.در این مراسم که چهارشنبه شب ۱۸ سپتامبر برگزار شد جایزه بهترین فیلم به فیلم هیجانی «راضی» با موضوع یک جاسوس اهل کشمیر رسید. فیلم در کنار جایزه بهترین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را نیز برای آلیا بات به ارمغان آورد.جایزه بهترین بازیگر مرد مراسم دیشب را نیز رانویر سینگ برای بازی در فیلم «پادماواتی» که یک اکشن تاریخی است، بدست آورد.مراسم جوایز آکادمی بین المللی فیلم هند (IIFA) که قبلا در شهرهای تورنتو، لندن، سنگاپور و بانکوک برگزار شده بود بدنبال نمایش بیش از ۱۸۰۰ فیلم در سال جاری در کشور هند و ثبت بالاترین میزان ساخت فیلم در این کشور، امسال در شهر بمبئی هند برگزار شد.

صنعت فیلم بالیوود از لحاظ ساخت فیلم نسبت به سال گذشته ۱۲٫۲ درصد رشد داشته است که این تنها شامل فیلم های با زبان هندی نیست بلکه زبان های دیگر مثل تامیل و تلوگو را هم در بر می گیرد.در حالی که بالیوود در میان مردم جنوب آسیا، آمریکای شمالی، بریتانیا و منطقه خلیج بسیار محبوب است، به تازگی صاحب مخاطبان جدیدی در چین شده است. چین بزرگ ‌ترین بازار بین ‌المللی برای فیلم های هندی در سال ۲۰۱۸ بود. سال گذشته ۱۰ فیلم هندی در کشور چین منتشر شد.سیریرام راغاوان برای کارگردانی کمدی سیاه «ملودی کور» که نزدیک به ۵۰ میلیون دلار در کشور چین فروش داشت نیز توانست جایزه بهترین کارگردانی را کسب کند. جایزه بهترین فیلمنامه را نیز فیلم «ملودی کور» توانست با خود به خانه ببرد.
مرجع : صبا
برچسب ها: سینمای جهان