به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۱۸۸۰۴۶

دستگاهی کوچک برای شبیه‌سازی رشد مو

گروه علم و فناوری: محققان از تولید نمونه اولیه دستگاهی برای شبیه سازی رشد مو خبر داده اند که تا بدان حد کوچک است که می توان آن را در زیر یک کلاه بسکتبال جای داد.
دستگاهی کوچک برای شبیه‌سازی رشد مو
محققان از تولید نمونه اولیه دستگاهی برای شبیه سازی رشد مو خبر داده اند که تا بدان حد کوچک است که می توان آن را در زیر یک کلاه بسکتبال جای داد.این دستگاه منحصر به فرد توسط پژوهشگران دانشگاه ویسکانسین مدیسون تولید شده است.دستگاه یادشده برای تداوم فعالیت نیازی به اتصال به منبع برق ندارد و الکتریسیته مورد نیاز خود را از طریق حرکات روزمره بدن تامین می کند. حمل و نقل این دستگاه هم با توجه به امکان قراردادن آن در زیر کلاه بسکتبال ساده است.دستگاه یادشده با شبیه سازی امواج الکتریکی می تواند سلول های سطح پوست سر و پیازهای مو را برای رویش مو و جلوگیری از تاس شدن افراد تحریک کند.

تا به حال استفاده از این روش به علت نیاز دائم به منبع تامین برق و حجم بالای دستگاه های مورد نیاز ساده نبوده است. اما پیشرفت فناوری دو مانع یادشده را هم برطرف کرده است.روش شبیه سازی الکتریکی پیش از این برای تولید چسب زخم پانسمان الکتریکی و ایپلمنت های مختلف نیز مورد استفاده قرار گرفته است.انتظار می رود در صورت تایید این دستگاه، در آینده نمونه های متنوعی از آن تولید شود که هر یک سازگار با شرایط خاص پوست افراد باشند.باید توجه داشت این نوع فناوری ها معمولا در مراحل اولیه ریزش مو می توانند موثر باشند و به عنوان ابزاری بازدارنده قابل استفاده هستند.
مرجع : مهر