به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۱۸۸۰۴۷

خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

گروه اقتصادی: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی ایران در فهرست تحریم‌های دولت متبوعش قرار گرفته است.
یواس‌ای‌تودی گزارش داد که ترامپ پس از اعلام این تحریم در دفتر بیضی خود در جمع خبرنگاران گفت که این تحریم‌ها بالاترین سطح تحریم‌هایی است که تا به حال علیه یک کشور اعمال شده‌اند. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این رابطه گفت: این بانک آخرین منبع درآمدزایی جمهوری اسلامی ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی ایران، شرکت اعتماد تجارت پارس را تحت تحریم قرار داده است.
«مارک دابوویتز» از مشاوران دولت ترامپ در امور تحریم‌ها قبلاً پیشنهاد داده بود ترامپ، بانک مرکزی ایران را که قبلاً در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته یکبار دیگر، این بار ذیل قوانین مرتبط با تروریسم در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. او گفته بود در صورتی که بانک مرکزی ایران ذیل تحریم‌های مرتبط با «تروریسم» قرار گیرند رفع آن برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا دشوارتر خواهد بود.

گوترش: «اعصاب آهنین» داشته باشید
دبیرکل سازمان ملل از جامعه بین الملل خواست تا برای جلوگیری از وقوع جنگی ویرانگر در خلیج فارس، اعصاب آهنین داشته باشد. به گزارش النشره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این سازمان نسبت به تحولات اوضاع در خلیج فارس بسیار نگران است، گفت که سازمان ملل کارشناسانی را برای بررسی باقی‌مانده‌های موشک‌ها و پهپادهای که دو تاسیسات شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار داد، فرستاده است. گوترش این حمله را محکوم کرده و آن را تشدید خطرناکی خواند که می‌طلبد جامعه بین الملل اعصاب آهنین برای جلوگیری از جنگ بزرگ در خلیج فارس داشته باشد؛ جنگی که نتایج فاجعه بار در سطح جهان برجای می‌گذارد. وی بر اهمیت اجتناب از جنگی احتمالی تاکید کرد که منطقه و جهان را با عواقف فاجعه بار تهدید می‌کند.