به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۹ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۱۸۸۰۴۸

تیم ملی ایران فینالیست والیبال قهرمانی آسیا شد

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل کره جنوبی در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران در حال برگزاری است به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد.
تیم ملی ایران فینالیست والیبال قهرمانی آسیا شد
ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور،‌ فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور به میدان رفت. سماجت بازیکنان کره در دفاع داخل میدان و اسفاده از توپ‌های برگشتی،‌ مشخصه بارز آنها در ست نخست بود. اشتباهات مکرر ایران در سرویس و حمله نیز، نکته قابل توجه بازی شاگردان کولاکوویچ به حساب می‌آمد. ست نخست با نتیجه ناامید کننده 25 بر 21 برای کره تمام شد.
ایران در ست دوم، چهره کاملاً متفاوتی از خود نشان داد و 16 بر 11 از کره پیش افتاد اما امتیازاتی که به سختی برای ایران به دست می‌‌آمد با اشتباهات ساده از دست می‌رفت. شاگردان کولاکوویچ در نهایت با امتیاز 25 بر 23 برنده ست دوم شد.
بازی در ست سوم به همان شکلی شد که همه انتظار داشتند، اختلاف امتیاز قابل قبول با اشتباهات کم. هر چند کولاکوویچ در حالی که تیمش 24 بر 22 پیش بود برای توقف روند کره‌ای‌ها از وقت استراحت استفاده کرد اما شاگردانش در نهایت 25 بر 22 برنده ست سوم شدند.
تیم ایران در ست چهارم هم به سختی از کره‌‌ای که مقاومت خوبی از خود نشان داده بود و در دفاع داخل میدان و سرویس، عملکرد خوبی داشت، امتیاز می‌گرفت و در مقابل با چند اشتباه در حمله به حریف امتیاز می‌‌داد. درگیری فیزیکی شدید بین میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی و لیبرو کره جنوبی که باعث توقف طولانی‌ مدت بازی شد، دو کارت قرمز برای طرفین به دنبال داشت. بازی پس از وقفه‌ای طولانی دوباره آغاز شد در حالی که نتیجه 20 بر 18 برای ایران بود. در نهایت ست چهارم با برتری 25 بر 22 به سود ایران به پایان رسید تا تیم کشورمان با برتری در این دیدار جنجالی برای پنجمین بار به فینال این مسابقات راه یابد و برای کسب سومین قهرمانی تلاش کند.
ایران پیش از این 4 بار در سال‌های 2009، 2011، 2013 و 2015 به فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا رسیده بود که عنوان قهرمانی در سال‌های 2011 و 2013 به کشورمان تعلق گرفت. ژاپن با 9 مدال طلا، رکورددار بی‌رقیب قهرمانی در قاره آسیاست.
تیم ملی ایران در فینال مسابقات که فردا شنبه ساعت 17:30 برگزار می‌شود به مصاف برنده بازی ژاپن و استرالیا می‌رود. دیدار استرالیا و ژاپن بعد از بازی ایران انجام می‌شود.
حدود 2000 تماشاگر ایرانی و 150 تماشاگر کره‌ای برای دیدن این بازی به سالن 12 هزار نفری آمده‌ بودند. در حاللی که تماشاگران کره‌ای به صورت همسان و مرتب، تیم خود را تشویق می‌کردند، تماشاگران ایرانی بدون سازماندهی و فقط با صدای بوق به حمایت از تیم ملی می پرداختند. تماشاگران کره‌ای در پایان ست دوم با ساندویچ، آب و نوشابه پذیرایی شدند.
با برگزاری سایر دیدارهای امروز، تیم‌های عمان، سریلانکا، کویت و هنگ‌کنگ در مکان‌های سیزدهم تا شانزدهم مسابقات قرار گرفتند.