کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هم‌زمان با دور تازه مذاکرات ژنو،

اصحاب «بیلبورد» جایزه هم می‌دهند!

3 آبان 1392 ساعت 16:33

گروه سياسي:‌ بعد از اهتزاز بنرها، پوسترها و بیلبوردهای "صداقت آمریکایی" در تهران، این بار و در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و 3+3 در ژنو، از جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا" رونمایی شد!


به گزارش خبرگزاری تدبیر، با راه‌اندازی یک وبسایت اینترنتی، از جایزه بزرگی تحت عنوان "مرگ بر آمریکا" در تهران رونمایی شد.  در پی مذاکرات نیویورک و ژنو بین مقامات ایران و ایالات متحده و پس از نقل خاطره‌ای از حضرت امام(ره)، توسط پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله هاشمی، مبنی بر مخالفت امام با ادامه پخش شعار "مرگ بر آمریکا" از رسانه ملی، موجی از مخالفت‌ها و هجمه‌های سازمان‌یافته علیه دولت تدبیر و امید و شخص آیت‌الله هاشمی، توسط حلقه معروف به کیهان و رجانیوز به پا خاست. بعد از انتشار مستندی تبلیغاتی علیه آیت‌الله هاشمی در برنامه خبری بیست و سی شبکه دوم سیما و اهتزاز بنرها، پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی تحت عنوان "صداقت آمریکایی" در تهران، این بار و در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 3+3 در ژنو، رونمایی از پروژه جایزه بزرگ "مرگ بر آمریکا"، موج تازه‌ای از اقدامات حیرت‌انگیز و مخالف رویکرد تنش‌زدایی دولت به شمار می‌آید که از سوی جریان‌هایی خاص و حامیانی مشترک برگزار می‌شود.

این جایزه که با حمایت خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله سایبر، نصر تی‌وی، پرس تی‌وی و موسسات سراج، بشارت و اوج اهدا خواهد شد، در دو بخش اصلی (عکس، پوستر و کاریکاتور) و جانبی (مستند و کلیپ، سرود، مقاله و وبلاگ) برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی حزب الله سایبر، دبیرخانه دائمی جشنواره طی نشستی، خبر برگزاری اولین دوره جشنواره جایزه بزرگ بین‌المللی "مرگ بر آمریکا" را اعلام کرد. دبیرخانه جشنواره مذکور تصریح کرد که با توجه به حساسیت موضوع استکبار ستیزی و استفاده دشمنان از ابزارهای فضای مجازی و سایبر در نظر دارد جشنواره‌ای را در قالب «جایزه بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا» در ۲ بخش«اصلی» و « جانبی» با محوریت « استکبار ستیزی» شیطان بزرگ آمریکا برگزار نماید. گزارش مذکور خاطرنشان می‌کند که شرکت کنندگان بخش‌های مختلف این جشنواره می‌توانند موضوعاتی همچون جلوه‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی مردم دنیا از شعار مرگ بر آمریکا و تأثیر آن را بر زندگی امروزه مردم سرتاسر جهان به تصویر درآورند.

حزب‌الله سایبر می‌افزاید، علاقمندان به شرکت در این جشنواره جایزه بزرگ می‌توانند آثار خود را در بخش‌های یادشده، در موضوعاتی همچون "چرا مرگ بر آمریکا؟"، "چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟"، "آمریکا و عهدشکنی"، "آمریکا و خودبرتربینی"، "آمریکا و حقوق بشر"، "آمریکا و ظلم"، "آمریکا و اسلام‌هراسی"، "آمریکا و ایران‌هراسی"، "آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی"، "آمریکا و استعمار فرانو"، "دموکراسی دروغین در آمریکا"، "آمریکا و دیکتاتوری" و "آمریکا و جنبش ۹۹%" به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار تدبیر، داوری جایزه مذکور را افرادی از جمله محمود عبدالحسینی(عکاس برجسته دفاع مقدس و عضو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس)، محمدحسین نیرومند(مدیرمسئول و سردبیر کیهان کاریکاتور، مشاور هنری صفارهرندی، مدیر طرح و برنامه شبکه دوی سیما و عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) و مازیار بیژنی(طراح و کاریکاتوریست روزنامه کیهان و رجانیوز) بر عهده دارند. به گزارش خبرنگار ما، جایزه این جشنواره مبالغ نقدی بوده که در بخش اصلی به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب 100، 50 و 20 میلیون ریال و به نفرات اول تا سوم در بخش جوایز جانبی، به ترتیب مبلغ 30، 15 و 7 میلیون ریال اهدا خواهد شد.

همچنین قرار است که اجتماع بزرگی تحت عنوان "مرگ بر آمریکا" و با محوریت استکبارستیزی، دو روز زودتر از مراسم سالانه گرامیداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در ساعت 15 روز شنبه 11 آبان 92، با حضور فعالان فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسان حزب‌اللهی در عرصه سایبری و با سخنرانی حسن عباسی، مدیر اندیشکده یقین (مرکز بررسی‌های دکترینال) و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، در سالن بصیرت سفارت پیشین آمریکا در تهران(لانه جاسوسی) واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار شود.

این اتفاقات که به وضوح در مخالفت با سیاست‌ نرمش قهرمانانه مدنظر مقام معظم رهبری و رویکرد تنش‌زدایی دولت تدبیر و امید قرار دارند، در حالی رخ می‌دهد که در جریان سه دور مذاکرات مستقیم و رو در روی حسن کاظمی قمی، سفیر دولت احمدی‌نژاد در عراق با رایان کراکر، همتای آمریکایی‌اش، در تاریخ 7 خرداد 1387، که برای نخستین بار پس از قطع رابطه دیپلماتیک دو کشور برگزار می‌شد، خبری از مخالفت و لنگه کفش و جایزه و جشنواره و بیلبورد و بنر نبود؛ امری که به مثابه دم خروس، نشان دهنده پارادوکس رفتاری و نیت‌های آشکار باندی و جناحی متولیان این مخالفت‌ها و حاشیه‌سازی‌هاست تا با تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن مسئولان دولت، ضمن بالابردن هزینه طرح موضوع مذاکره با آمریکا، موجبات شکست مذاکرات و تداوم وضعیت وخیم اقتصادی کشور در سایه تحریم‌های بیشتر را فراهم کرده و ناکارآمدی دولت اعتدال‌گرای تدبیر و امید را در عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به اثبات برسانند.

بر اساس شواهد، این جریان همسو با حلقه کیهان، به رغم حمایت‌های قاطع مقام معظم رهبری از سیاست‌های دولت در خصوص تنش‌زدایی و مذاکره با غرب، علی‌الخصوص آمریکا و با وجود اعلام صریح عدم مخالفت ایشان با مذاکره مستقیم با آمریکا، قصد دارد تا فضای سیاسی کشور را به فضای سال‌های دولت اصلاحات بازگرداند که در آن، هرگونه سخن‌گفتن از مذاکره با آمریکا، به منزله خیانت آشکار به منافع ملی جمهوری اسلامی تلقی شده و برای گوینده آن هزینه‌بردار بود.


کد مطلب: 18805

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18805/اصحاب-بیلبورد-جایزه-هم-می-دهند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir