به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۸۸۰۸۵

راه‌های افزایش امنیت مودم و افزایش سرعت اینترنت وای فای

چگونه امنیت مودم را افزایش دهیم تا از هک شدن مودم جلوگیری کنیم ، 7 روش جهت حل مشکل افت سرعت و افزایش سرعت اینترنت
راه‌های افزایش امنیت مودم و افزایش سرعت اینترنت وای فای
گروه فناوری: وای فای فناوری است که از امواج رادیویی برای ارائه اتصال به شبکه استفاده می‌کند.  مناطقی که در مجاورت امواج مودم بی سیم قرار گیرند به کاربران امکان دسترسی به خدمات اینترنتی را می‌دهند‌. در این مقاله شما را با اصول امنیت مودم و افزایش سرعت وای فای و آشنا می‌کنیم تا بتوانید دسترسی بهتری به اینترنت داشته باشید‌.
 
وای فای چگونه کار می‌کند
 اگرچه معمولاً از وای فای برای دسترسی به اینترنت در دستگاه‌های قابل حمل مانند تلفن‌های هوشمند‌، تبلت‌ها یا لپ تاپ‌ها استفاده می‌شود‌، در حقیقت‌، از وای فای برای اتصال به روتر یا نقطه دسترسی دیگری استفاده می‌شود که به نوبه خود دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند. وای فای اتصال بی سیم به آن دستگاه است‌، نه دریافت اینترنت. همچنین امکان دسترسی به شبکه محلی دستگاه‌های متصل را فراهم می‌کند‌، به همین دلیل می‌توانید تصاویر را به صورت بی سیم چاپ کنید یا دوربین‌های متصل به وای فای را تماشا کنید بدون اینکه نیازی به اتصال فیزیکی به آنها داشته باشید‌.
 
وای فای به جای استفاده از اتصالات سیمی مانند اترنت‌، از امواج رادیویی برای انتقال اطلاعات در فرکانس‌های خاص‌، معمولاً با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز استفاده می‌کند‌، اگرچه بسیاری از تنظیمات اولیه استفاده می‌کنند‌. در هر محدوده فرکانس تعدادی کانال وجود دارد که دستگاه‌های بی سیم می‌توانند در آن کار کنند‌، و به سرعت اینترنت کمک می‌کنند تا دستگاه‌های دیگر سیگنال‌های خود را در مواقع شلوغی به راحتی انتقال دهند و از اینترنت استفاده کنند‌.
محدوده معمولی یک شبکه وای فای استاندارد می‌تواند در هوای آزاد تا 100 متر برسد‌. ساختمانها و سایر مواد سیگنال را منعکس می‌کنند‌، و اکثر شبکه‌های وای فای را به طور معمول 10 تا 35 متر ضعیف تر از واقعیت آن می‌کنند‌. آنتن و نوع فرکانس نیز می‌تواند بر محدوده دامنه وای فای شبکه تأثیر بگذارد. فرکانس‌های بالاتر مانند 5 گیگاهرتز و 60 گیگاهرتز دامنه‌های بسیار قویتری نسبت به 2.4 گیگاهرتز دارند.
 
افزایش امنیت مودم و افزایش سرعت اینترنت وای فای
همه افراد در محدوده شبکه وای فای سازگار می‌توانند شبکه را پیدا کرده و به آن وصل شوند. این همان چیزی است که به آن اجازه می‌دهد هم به صورت خصوصی و به صورت عمومی در دسترست عموم باشد‌، اما نگرانی‌های امنیتی را هم به وجود می‌آورد. به همین دلیل استاندارد‌های WPA‌، WPA2 و WPA3 وجود دارند و به همین دلیل اگر فکر می‌کنید کسی بدون اجازه به شبکه شما دسترسی دارد‌، رمز عبور خود را تغییر دهید که در ادامه تمامی راه‌های افزایش امنیت مودم و افزایش سرعت مودم را برای شما فراهم کرده ایم‌. 

افزایش امنیت مودم و جلوگیری از هک شدن مودم

اگرچه تولید کنندگان مودم‌، تنظیمات و پیکربندی مودم‌ها را آسان تر می‌کنند و  بیشتر کاربران بعد از خرید مودم جدید امنیت آن را بهتر نمی کنند. کاربران اغلب وارد تنظیمات مودم می‌شوند‌، و نام و رمز مودم وای فای خود را تغییر می‌دهند و تنظیمات دیگری انجام نمی دهند‌. در حالی که با اتصال بی سیم می‌توانید امنیت مودم خود را افزایش دهید و همسایه شما یا شخص دیگیری تصادفی سعی در هک کردن مودم شما نداشته باشد‌، برای این کار میتوانید مقاله راه‌های افزایش امنیت مودم را دنبال کنید‌.
 
7 روش جهت حل مشکل افت سرعت و افزایش سرعت اینترنت
هنگامی که با استفاده از وای فای خود به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنید‌، در اصل به دو شبکه یعنی شبکه خانگی و اینترنت خود وصل می‌شوید. این دو نوع شبکه متفاوت با محدودیت سرعت متفاوت هستند. و زمانیکه از اینترنت استفاده می‌کنید‌، ابتدا روتر به شبکه وای فای متصل می‌شود‌، سپس از طریق مودم و ارائه دهنده خدمات اینترنتی به اینترنت متصل می‌شوید. با درک این موضوع‌، اغلب با افت سرعت اینترنت مواجه خواهید شد‌، با مشاهده مقاله راه‌های افزایش سرعت اینترنت دلایل اصلی کاهش سرعت را مشاهده خواهید کرد‌.
 
دلایل کند شدن سرعت اینترنت وای فای + حل مشکل

دلایل زیادی وجود دارد که اتصال اینترنت شما به کندی عمل کنید‌. این می‌تواند مشکلی در مودم یا روتر شما‌، سیگنال وای فای‌، کابل اینترنت یا تلفن و یا دستگاه‌های متصل به شبکه شما باشند که پهنای باند شما را مسدود می‌کند و باعث کندی سرعت اینترنت شما شوند‌، می‌توانید با مشاهده مقاله دلایل کند شدن سرعت وای فای‌،مشکل کندی سرعت اینترنت را برطرف کنید‌.
 
با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید 
اگر همه این مراحل عیب یابی را طی کرده اید و نمی توانید مشکل را برطرف کنید‌، این ممکن است مشکل از سمت ارائه دهنده خدمات اینترنت شما باشد. به عنوان مثال‌، ممکن است خط کابل در حال عبور از خانه به ISP شما یا با سایر تجهیزات مورد نیاز خود مشکلی ایجاد کند. در این حالت‌، باید با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید‌.