به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۱۸۸۱۱۲

نقش«کنکور»برجهت‌دادن تصمیم خانواده‌ها

گروه جامعه: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به سنگینی سایه کنکور بر نظام آموزش و تاثیری که برجهت گیری خانواده‌ها دارد اشاره کرد و گفت: سال قبل ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود بدون آزمون درنظر گرفته شد که مثبت بود اما هنوز باور اجتماعی نسبت به مطلوبیت این امر شکل نگرفته است.
نقش«کنکور»برجهت‌دادن تصمیم خانواده‌ها
علیرضا کمریی با حضور در برنامه پرسشگر با بیان اینکه امیدوارم امسال سال تحصیلی خوبی را پیش رو داشته باشیم از زحمات کلیه دست اندرکاران بازگشایی مدارس در سطح کشور قدردانی کرد.وی به سنگینی سایه کنکور بر نظام آموزش و تاثیری که برجهت گیری خانواده‌ها دارد اشاره کرد و گفت: سال قبل ۸۵ درصدظرفیت دانشگاه‌ها برای ورود، بدون آزمون درنظر گرفته شد که مثبت بود اما هنوز باور اجتماعی نسبت به مطلوبیت این امر شکل نگرفته است.کمریی ادامه داد: بنیادی ترین سندی که باید محتوای نظام آموزشی را شکل دهد و جلو ببرد سندتحول بنیادین است. تاکنون اتفاقات خوبی رخ داده و به نظر می رسد آنچه که اجرایی شدن سند را کف مدرسه تثبیت می‌کند حاکم شدن گفتمان سند در کلیت نظام آموزشی است.

وی ادامه داد: این امر سبب می‌شود قواعد و مقررات متناسب با گفتمان سند شکل بگیرد، مدیران مدارس خودشان را با قواعد تطبیق دهند و همه چیز رنگ و بوی سندتحول را بگیرد.وی به ۳۰ برنامه مبتنی بر سند در دوره متوسطه در قالب چهار میز و استقرار آن در برنامه واحدهای عملیاتی در سال تحصیلی جدید گفت: همین که ۵ سال برای بازنگری سند زمان قرار داده‌ایم و تصور کرده‌ایم جاری سازی آن دو سه ساله ممکن است تصور درستی نبوده است. نباید عجله کنیم و تصور کنیم قرار است سیستم ۵ ساله متحول شود که این مصداق عجله و شتاب است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کنکور