به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۸۸۱۵۳

توپ پر استقلال وپرسپولیس برای فرار ازبحران

گروه ورزشی: در آخرین و حساس ترین بازی از هفته چهارم لیگ برتر عصر امروز یکشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان پرسپولیس است.
توپ پر استقلال وپرسپولیس برای فرار ازبحران
سرخابی های تهران امروز و در چارچوب هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.دو تیم در حالی باید امروز رو در روی هم قرار گیرند که هیچ یک در صدر جدول نیستند. اما پرسپولیس این امکان را دارد تا در صورت پیروزی با تفاضل بیشتر از ۲ گل، به جای شهر خودرو صدر جدول را در اختیار بگیرد.

* دو مربی خارجی دربی اولی
اتفاقی که برای اولین بار در طول تاریخ رقابتهای دو تیم خواهد افتاد، حضور دو مربی خارجی روی نیمکت دو تیم است در حالی که هر دو مربی اولین دربی خود را تجربه می کنند.پیش از این سابقه نداشته که دو مربی خارجی همزمان اولین دربی را در یک بازی تجربه کنند.

* غایبان بزرگ
دو تیم در حالی باید با هم دیدار کنند که غایبان سرشناسی در ترکیب آنها وجود دارد. استقلالی ها در این بازی فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و دیاباته را در اختیار ندارند و سرخ پوشان نیز کاپیتان تیمشان، سید جلال حسینی را همراه نخواهند داشت.

* کم امتیاز ترین
سرخابی ها در حالی هفته چهارم برابر هم به میدان خواهند رفت که مجموع امتیاز دو تیم دو رقمی نشده است. اگر بازیهای دوستانه و حذفی دو تیم را جدا کنیم، در دیدارهایی که در تورنمنت های امتیازی به مصاف هم رفته اند، بی سابقه بوده که جمع امتیازات شان دو رقمی نبوده باشد و این هم اتفاقی نادر در تاریخ دربی ها است.

* پایین ترین رده جدول
آبی پوشان برای اولین بار در تاریخ در حالی به مصاف پرسپولیس می روند که در رده پانزدهم جدول قرار دارند.شاگردان استراماچونی در صورتی که برنده از این بازی خارج شوند، ممکن است حتی تا رده هفتم جدول هم صعود کنند. در صورت مساوی تنها یک رده در جدول صعود می کنند و در صورت شکست در همان رده پانزدهم باقی می مانند.

* جمع گل های زده
هر کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس ۲ بار موفق به گلزنی شده‌اند و جمع گلهای زده این دو تیم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.این آمار هم برای اولین بار شکل گرفته و تاکنون سابقه نداشته دو تیم هنگام بازی کردن مقابل هم تا این میزان کم گل زده باشند.

* گلزنان قبلی
امید عالیشاه، علی علیپور، سید جلال حسینی از پرسپولیس و وریا غفوری به همراه فرشید اسماعیلی از استقلال نفراتی هستند که سابقه گلزنی در دربی را دارند.از این جمع سید جلال حسینی و فرشید اسماعیلی (در صورت عدم رفع محرومیت) امکان تجربه گلزنی در دربی را ندارند.

* زودترین تقابل در لیگ
این اولین بار است که دربی در هفته چهارم لیگ برتر برگزار می‌شود و این زودترین تقابل دو تیم در تاریخ رقابتهای لیگ برتر است.عمدتا بازیهای دو تیم در هفته‌های میانی لیگ برگزار شده و یکبار هم سابقه بازی دو تیم به هفته پایانی مسابقات باز می‌گردد.

* نودمین دیدار
استقلال و پرسپولیس در حالی برای نودمین بار در تاریخ دیدارهای شان مقابل هم قرار خواهند گرفت که این بازی از ساعت ۱۶ امروز (یکشنبه) و به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: دربی پایتخت