کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش 2 درصدی تعداد شعب بانک ملی ایران

31 شهريور 1398 ساعت 13:14

گروه اقتصادی: بانک ملی ایران در راستای استراتژی کاهش مدیریت شده شعب، ادغام شعب ناکارآمد و فروش اموال و املاک مازاد، سال گذشته تعداد شعب خود را 2 درصد کاهش داده است.


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، همزمان با توسعه بانکداری الکترونیکی و استفاده از ابزارهای نوین بانکداری، شعب بانک ها کم کم کارایی خود را از دست می دهند.
پیش از این در بسیاری از مناطق چند شعبه از یک بانک دایر بود، اما امروزه با کاهش مراجعه مشتریان به شعب، توجیه اقتصادی فعالیت شعبه برای بانک اهمیت پیدا کرده و از این رو بانک ملی ایران در حال ارزیابی کارایی آنهاست.
با تاکید بانک مرکزی مبنی بر لزوم کاهش مدیریت شده شعب و نیز تلاش برای آزادسازی دارایی محبوس در قالب خرید یا اجاره شعبه، بانک ملی ایران از مدتها پیش ادغام شعب همجوار را با اولویت ادغام شعبه ی کم کارآمد در شعبه ی اصلی در دستور کار خود قرار داده است.

همین روند در سال گذشته به کاهش 64 شعبه بانک ملی ایران و ادغام کارکنان و وظایف آنها در شعب دیگر شده است.

این اقدام نه تنها در خدمت رسانی به مشتریان تاثیر منفی نداشته، بلکه به افزایش توان مالی بانک در ارائه تسهیلات نیز کمک کرده و یکی از اصلی ترین شرایط مورد بررسی در ادغام شعب این بانک توجه به شرایط مشتریان منطقه و عدم ایجاد مشکل برای آنها بوده و کارایی شعب در اولویت بعدی بانک قرار گرفته است.
بر اساس اطلاعات موجود، بانک ملی ایران در مقطع زمانی پایان سال گذشته با سه هزار و 67 شعبه، 181 باجه و 13 واحد کارگشایی مشغول خدمت رسانی به مشتریان بوده و از معدود بانک هایی است که در دورافتاده ترین نقاط و نقاط صفر مرزی نیز در حال ارائه ی خدمت به مشتریان می باشد.
 


کد مطلب: 188179

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188179/کاهش-2-درصدی-تعداد-شعب-بانک-ملی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir