کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایک پمپئو: مواجه با ایران یک وظیفه جهانی است

31 شهريور 1398 ساعت 18:59

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا، مواجه با ایران را یک وظیفه جهانی قلمداد کرد.


به نقل از واشنگتن تایمز، مایک پمپئو، با اعلام اینکه آمریکا می‌خواهد برای برقراری دیپلماسی از اقدام نظامی جلوگیری کند، گفت: مقابله با اقدامات خصومت‌آمیز ایران یک وظیفه جهانی است. وی مدعی شد ایران به تاسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کرد و آن را "آخرین نمونه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه" خواند. پمپئو گفت: امیدواریم که این هفته در نیویورک، جامعه جهانی گردهم بیاید تا با این مسئله مقابله کند و به مقامات ارشد ایران بگویند که رفتار آن‌ها غیرقابل قبول است. مایک پمپئو همچنین در گفت‌گو با شبکه "ای بی سی" اعلام کرد که آمریکا به دنبال راه حلی صلح‌آمیز برای مواجه با ایران است اما اگر واشنگتن در این راه موفق نشود، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیمات لازم برای رساندن آمریکا به اهدافش را اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران که به نوشته رسانه‌های غربی می‌تواند صادرات مواد غذایی و اقلام دارویی به ایران را دشوارتر کند، مدعی شد که «مردم ایران» از آمریکا بابت اعمال این تحریم‌ها «تمجید کردند.»پامپئو هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه را نیز «ایجاد بازدارندگی» خواند و گفت واشنگتن می‌خواهد مناقشات منطقه «به شکلی مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.» وزیر خارجه آمریکا همچنین هدف از ارسال سامانه‌های پدافندی بیشتر به منطقه را دفاع از عربستان سعودی خواند و در پاسخ به این سؤال که این سامانه‌ها چه چیز بر سامانه‌هایی که پیشتر در منطقه مستقر بود اضافه می‌کند، گفت افزایش تعداد سامانه‌ها توانایی عربستان در دفاع را تقویت کرده و انجام حملات مشابه را «دشوارتر می‌کند.» به گفته وی پامپئو، نیروهای اعزامی به منطقه، علاوه بر عربستان، بر امارات عربی متحده هم تمرکز خواهند داشت.

وی بار دیگر ایران را عامل حمله به تأسیسات آرامکو در مناطق «بقیق» و «خریص» خواند و مدعی شد که این حملات توسط موشک‌های کروز زمین به زمین و پهپاد انجام شده و «یک اقدام جنگی» توسط یک کشور علیه عربستان سعودی است. او گفت در جریان نشست سازمان ملل متحد در این رابطه صحبت می‌کند و امیدوار است که شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی علیه ایران موضع‌گیری کنند.پامپئو در ادامه با این سؤال مواجه شد که با توجه به تحولات ماه‌های اخیر، آیا کارزار فشار حداکثری نتیجه عکس نداشته است؟ وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در دوران برجام اوج گرفته و «ما اکنون در تلاش هستیم تا توانمندی آن‌ها را فروبنشانیم... ما تازه از ماه می این تحریم‌های شدید را شروع کردیم، داریم درباره فقط کمتر از پنج ماه صحبت می‌کنیم. ما در ابتدای کارزار تحریم هستیم، نه در میانه یا انتهای آن.»


کد مطلب: 188221

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188221/مایک-پمپئو-مواجه-ایران-یک-وظیفه-جهانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir