به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۸۸۳۸۹

هوک: سیاست ما تغییر رژیم ایران نیست

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: حکومت ایران باید در دست حکمرانانی مانند کوروش بزرگ باشد که قوم یهود را نجات داد نه مانند جمهوری اسلامی که یهودستیز است. رژیم ایران باید نظم جهانی را بپذیرد.
هوک: سیاست ما تغییر رژیم ایران نیست
گروه بین‌الملل: نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، در واکنش به پیشنهاد وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با آمریکا، اعلام کرد که آمریکا همزمان با تداوم فشار بر ایران، درهای دیپلماسی را باز نگه می‌دارد.
برایان هوک، روز دوشنبه یکم مهر به شبکه خبری سی ان ان با بیان این که وزیر خارجه ایران کار خود را در ارائه تصویری نادرست از جمهوری اسلامی بسیار خوب انجام می‌دهد، گفت که رژیم جمهوری اسلامی به کارزار صدور خشونت و صدور انقلاب و تضعیف حاکمیت کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: «ما همچنان درهای دیپلماسی را باز نگه می‌داریم. همزمان، کارزار فشار اقتصادی ما ادامه خواهد یافت.»

چكیده اظهارات برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: 
* جمهوری اسلامی میلیون‌ها دلار خرج تروریسم در سوریه، یمن و لبنان می‌کرد اما کمپین فشار حداکثری ما آن را به شدت کم کرده است.
* جمهوری اسلامی ۱۶ میلیارد دلار را خرج نیروهای نیابتی خود کرده است. فقط تحریم نفتی ما جلوی دستیابی به ۵۰ میلیارد دلار را گرفت و حزب‌الله شروع به ناله کرده که چرا درآمد ندارد
* برجام مانع فعالیت‌های تروریستی و برهم زنننده ایران در منطقه، فعالیت‌های موشکی و گروگانگیری شهروندان آمریکایی نشد.
* چهل سال پاسخ جامعه جهانی به رفتار نابکارانه جمهوری اسلامی چه بود؟ توقع خودش را کم کرد و تعرض ایران افزایش پیدا کرد.
* بعد از سرنگونی حکومت شاه فقید، روحانیون تندرو با خشونت بسیاری از ایرانیان را سرکوب کردند، درست بعد از انقلاب. هزاران نفر به زندان افتادند و هزاران نفر از ایران گریختند.
 * هیچ چیز عادی درباره سپاه پاسداران وجود ندارد. سازمانی تروریستی است که هدفش حفظ جمهوری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی است.
 * تروریستی شناخته شدن سپاه اقدامی مهم از سوی مایک پمپئو بود که باید مدتها قبل صورت می‌گرفت. حاکمیت ارضی کشورها فقط زمانی برای سپاه مهم است که به نفع خودش باشد.
* جامعه جهانی بجای این که رژیم ایران را پاسخگو کند اما وانمود می‌کند که باور می‌کند جواد ظریف حقیقت را می‌گوید.
* ظریف می‌گوید نیروهای ما در حال جدا کردن مین از نفتکش بودند و برخی وانمود می‌کنند که این دروغ مسخره را باور می‌کنند.
* آنهایی که دروغ‌های مسخره جواد ظریف را با خوش‌باوری قبول می‌کنند، اصول جهانی را زیر سوال می‌برند.
* مقامات رژیم ایران از بالا تا پایین می‌گویند حمله به تاسیسات نفتی عربستان از سوی حوثی‌ها بوده است. دیپلمات‌های ایران در دروغگویی برای پوشاندن اقدامات رژیم ماهر شده‌اند.
* سازمان ملل زیاده از حد دروغ‌های دیپلمات‌های ایرانی را باور می‌کند. مثلا جمهوری اسلامی را در کمیسیون زنان می‌گذارند، کشوری که حقوق زنان را نقض می‌کند. انگار به آتش‌افروز بگویی بیا آتش خاموش کن!
* فیفا پس از خودسوزی یک دختر که به اتهام تلاش برای ورود به ورزشگاه خودسوزی کرد، ایران را تهدید کرد که ورود زنان را آزاد کند. متاسفانه این برخورد قاطع یک استثناست و نه یک قاعده در برابر جمهوری اسلامی
 * حکومت ایران باید در دست حکمرانانی مانند کوروش بزرگ باشد که قوم یهود را نجات داد نه مانند جمهوری اسلامی که یهودستیز است. رژیم ایران باید نظم جهانی را بپذیرد.
* سکوت در قبال رژیم ایران همدستی است. ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و از بقیه کشورها می‌خواهیم به ما بپیوندند.
* دنیا از تعرض رژیم ایران می‌ترسد و به نوعی باج می‌دهد تا خشونت ایران از این بیشتر نشود. اما باید همه تلاش کنیم و این روند را متوقف کنیم.
* پرزیدنت ترامپ حاضر است با آقای روحانی ملاقات کند. اما ایران هنوز پیشنهاد ما را قبول نکرده است. این پیشنهاد بارها تکرار شده است
* شورای امنیت می‌تواند و باید تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی را تمدید کند. اتحادیه اروپا باید مرتبطان با برنامه موشکی ایران را تحریم کند.
* آینده ایران در دست مردم ایران است. سیاست ما تغییر رژیم ایران نیست.
* ما متعهد به دیپلماسی هستیم اما فشار بر رژیم ایران ادامه پیدا خواهد کرد.
* حمله به تاسیسات نفتی عربستان، حمله به بازار جهانی انرژی بود. این یک مساله جهانی است. یک موشک دیگر می‌تواند جنگ منطقه‌ای به راه بیندازد اگر اقدام لازم مقابل ایران صورت نگیرد.
* این که تحریم‌ها میانه‌روهای ایران را ضعیف می‌کند، دامی است که برای ما پهن کرده‌اند و در آن نمی‌افتیم. ظریف همان قدر در حمله به عربستان مسئول است که سایر مقامات.
* مردم ایران می‌پرسند چرا بعد از برجام، پول‌ها به جای این که صرف ایران شود به سوریه رفت؟ مردم ایران می‌دانند چه کسی را مسئول بدانند، آنها چهل سال اخیر را دیده‌اند.
* ما دارو را از تحریم ها معاف کردیم اگر دارو به مردم ایران نمی‌رسد، این تقصیر رژیم ایران است. خود مقامات اذعان می‌کنند.  آیا می‌دانستید سپاه در پوشش جعلی اقدامات انسان دوستانه فعالیت می‌کند؟
* پرزیدنت ترامپ برای پرهیز از اقدام نظامی، خویشتنداری کرد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

 
برچسب ها: برایان هوک