کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تکلیف ۷۶ کشور در اسکار روشن شد

مهر , 3 مهر 1398 ساعت 13:28

گروه فرهنگ و هنر: با معرفی نمایندگان روسیه، ایتالیا، لوکزامبورگ، دانمارک و ارمنستان برای اسکار، تاکنون ۷۶ کشور فیلم‌های برگزیده خود را برای بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ تعیین کرده‌اند.


روسیه فیلمی با عنوان «قد بلند» ساخته کانتمیر بالاگوف را برای اسکار معرفی کرده است. داستان این فیلم چند ماه پس از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد و درباره ۲ زن است که به تازگی از ارتش مرخص شده‌اند و در تلاش هستند تا با تجربیات ویرانگرانه خود کنار بیایند.این فیلم امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن حضور داشت و جایزه بهترین کارگردان این بخش را کسب کرد.این بیست و هفتمین فیلمی است که روسیه پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ برای اسکار بین‌المللی معرفی می‌کند. این کشور سال ۱۹۹۴ با «سوزانده شده توسط خورشید» جایزه آکادمی را برد و پس از آن ۶ نامزدی اسکار را کسب کرد. «بی‌عشق» سال پیش جدیدترین فیلم این کشور بود که نامزدی اسکار را کسب کرد.ایتالیا با فیلم «خائن» ساخته مارکو بلوچیو راهی اسکار می‌شود. این درام مافیایی که در بخش رقابتی جشنواره کن امسال حضور داشت بر مبنای ماجرایی واقعی در دهه ۱۹۸۰ ساخته شده و چندین جایزه را برای ایتالیا تاکنون به ارمغان آورده است.

این کشور با دریافت ۱۴ جایزه اسکار بین‌المللی رکورددار این جایزه است.پس از آن فرانسه با ۱۲ برد جای دارد.ارمنستان با «شب طولانی» وارد رقابت اسکار شده که ساخته ادگار باغداساریان است. این درام تاریخی راوی سه داستان در طول هزاران سال در تاریخ ارمنستان است. داستان از قرن بیست و یکم شروع می‌شود و با رابطه یک زوج تحت فشار شروع می‌کند و بعد زمان به عقب می‌رود و سال ۱۹۱۵ و نسل‌کشی ارمنی‌ها را تصویر می‌کند و بعد به قرن ۱۱ می‌رود و در نهایت داستان‌هایی از درگیری‌های انسانی را به تصویر می‌کشد.ارمنستان از سال ۲۰۰۱ در اسکار بین‌المللی حاضر بوده اما هرگز نامزد دریافت جایزه نشده است.

لوکزامبورگ «تل‌اویو در آتش» را برای این رقابت انتخاب کرده است. این فیلم طنز ساخته سامه زوایی درباره درگیری‌های رژیم صهیونیستی- فلسطین در لوکزامبورگ ساخته شده است. این فیلم سال پیش در جشنواره فیلم ونیز حضور داشت و جایزه بهترین بازیگر مرد را در بخش افق‌های ونیز برد.جمعیت لوکزامبورگ کمتر از نیم میلیون نفر است و اکنون این کشور نیز وارد رقابت شده است.دانمارک نیز با «ملکه قلب‌ها» ساخته می تل-تویکی راهی اسکار شده که در جشنواره فیلم ساندنس برنده جایزه تماشاگران شد. فیلم درباره وکیل موفقی است که با یک تصمیم، هم شغل و هم خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد. این فیلم جوایز متعددی را در دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است.آکادمی اسکار از میان همه این نمایندگان ۵ نامزد را برای این رقابت در ۱۳ ژانویه انتخاب می‌کند.


کد مطلب: 188454

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188454/تکلیف-۷۶-کشور-اسکار-روشن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir