کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور دستورالعملی به وزارت‌خارجه؛

ورود مقامات ارشد ایران و خانواده‌هایشان به آمریکا ممنوع شد

ایسنا , 4 مهر 1398 ساعت 9:57

گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای ورود مقامات ارشد حكومت ایران و خانواده‌هایشان را «محدود و تعلیق» کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه با وارد کردن اتهام حمایت از تروریسم از سوی ایران و بازداشت بدون دلیل شهروندان آمریکایی در این کشور موضوع حقوق بشر  را در ایران به شدت نقد کرده و مدعی است که ایران همسایگان خود و  کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند و حملات سایبری مخربی انجام می‌دهد. رئیس جمهور آمریکا در ادامه این بیانه هم‌چنین افزود: با توجه به این که این رفتار، صلح و ثبات را در منطقه و فراتر از آن تهدید می‌کند، من تصمیم گرفته‌ام که مصلحت آمریکا، اقدام برای محدود کردن و تعلیق ورود مقامات ارشد ایران و اعضای درجه اول خانواده‌ آن‌ها را به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر اعمال کنم. همچنین در این بیانیه مطرح شده است که ورود این افراد ذکر شده شامل محدودیت‌هایی مشخص و استثناهایی می‌شود.این قانون ممنوعیت که متن آن در ۴ صفحه منتشر شده اما مشخص کرده عطف به گذشته نمی شود و همه آنهایی که پیش از این گرین کارت دارند و یا پناهندگی اخذ كرده‌اند از چنین قانونی مستثنی شده اند.
مجوز ورود ایرانی‌هایی که طبق این فرمان محدود یا تعلیق می‌شود عبارتند از: مقام‌های ارشد حکومت ایران، اعضای درجه یک خانواده‌های آنها، اعضای هیئت‌های نمایندگی ایران، که وزیر خارجه ایالات متحده مسئول شناسایی آنها بوده و می‌تواند طبق این فرمان با مشورت وزارت امنیت داخلی اقدام کند.

دونالد ترامپ در توضیح فرمان ناظر بر محدود کردن امکان سفر مسئولان ایران به آمریکا اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران از تروریسم حمایت و پشتیبانی می‌کند، شهروندان آمریکایی را خودسرانه زندان کرده، همسایگان خود را تهدید می‌کند و همچنین دست به حملات سایبری می‌زند. ترامپ اعلام کرده است که با عزیمت از موارد یاد شده، پیش بینی چنین محدودیت‌هایی با منافع آمریکا سازگار است. وظیفه تعیین اینکه این محدودیت‌ها شامل چه کسانی می‌شود برعهده وزارت خارجه آمریکا است.

محدودیت‌های پیش‌بینی شده مادام که وزارت امور خارجه آمریکا تغییری در این ابلاغیه ندهد، معتبر خواهند بود.
یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است: «جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که به آمریکا حمله می‌کند، از آمریکا انتقاد می‌کند و علیه منافع این کشور عمل می‌کند. حال آنکه رهبران رژیم ایران و اعضای خانواده آن‌ها از آزادی و رفاه این کشور سوءاستفاده می‌کنند.»


کد مطلب: 188492

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188492/ورود-مقامات-ارشد-ایران-خانواده-هایشان-آمریکا-ممنوع

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir