به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۸۸۵۹۳

هفته‌ای آرام برای دلار

گروه اقتصادی: قیمت دلار در هفته جاری با وجود تحولات سیاسی مختلف تغییر بسیار کمی داشت و به عبارت دیگر، این بازار اکنون به آرامش رسیده است.
هفته‌ای آرام برای دلار
به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در ماه‌های گذشته عمدتا با نوسانات زیادی همراه بود، این روزها به آرامش رسیده و عملا ثبات نسبی بر این بازار حاکم شده است؛ به طوریکه در طول هفته جاری قیمت دلار تنها ۱۰۰ تومان تغییر داشت. بر اساس این گزارش، دلار نخستین روز هفته جاری را در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی با قیمت ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان برای خرید و ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان برای فروش آغاز کرد و این نرخ در روز بعد اندکی کاهش یافت. یکشنبه (۳۱ شهریور ماه) قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی ۵۰ تومان کاهش یافت و به این ترتیب، قیمت خرید دلار به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و فروش آن به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

صبح روز دوشنبه نیز دلار با همین قیمت‌ها در بازار معامله شد تا اینکه در عصر این روز باز هم قیمت دلار با کاهش ۵۰ تومانی روبرو شد و قیمت خرید دلار در عصر روز دوشنبه به ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت فروش آن به ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. اما ثبات بازار ارز همزمان با افزایش تحولات سیاسی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که تقریبا بازار ارز ایران تاثیرپذیری خود از اتفاقات سیاسی را کاهش داده و به ثباتی رسیده که می‌تواند شرایط اقتصادی را بهبود بخشد. قیمت دلار در ادامه روزهای هفته در همین قیمت ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان برای خرید و ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان برای فروش باقی ماند تا طی چهار روز گذشته هیچ تغییری در قیمت ارز ایجاد نشود. ثبات قیمت دلار در حالی اتفاق می‌افتد که علاوه بر حاشیه‌های پیرامون ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، تنش‌ در منطقه به دلیل حمله انصارالله یمن که آمریکا، اسرائیل و برخی از دولت‌های اروپایی، ایران را مسئول آن دانستند، افزایش یافته است.
برچسب ها: قیمت دلار