به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۸۸۶۰۱

بررسی روند پنج ساله ولادت در کشور

گروه جامعه: اسناد ولادت ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که از سال ۹۳ تا ۹۷ ولادت در کشور روند کاهشی داشته است.
بررسی روند پنج ساله ولادت در کشور
 براساس آمارهای سازمان ثبت احوال، در سال ۱۳۹۳ در کشور تعداد یک میلیون و ۵۳۴ هزارو۳۶۲ نفر متولد شدند که از این تعداد  ۷۸۸هزارو۶۶۸ نفر پسر و ۷۴۵هزار و ۶۹۴ نفر دختر بودند و یک میلیون  و۱۷۸هزار و ۹۲۱ نفر در شهر و ۳۵۵هزار و ۴۴۱ نفر در روستا متولد شدند.در سال ۹۴ نیز در کشور یک میلیون و ۵۷۰ هزارو ۲۱۹نفر متولد شدند که ۸۰۶هزارو۴۵۶ نفر پسر و۷۶۳هزارو ۷۶۳نفر دختر بودند. تعداد متولدان در شهر نیز یک میلیون و ۲۰۸هزار و ۱۴۲ نفر و تعداد متولدان در روستا نیز۳۶۲هزارو ۷۷ نفر بودند.روند ولادت اما در سال ۹۵ کاهشی شد؛ به طوری که کل اسناد ثبت شده ولادت در کشور یک میلیون و ۵۲۸هزارو ۵۳ نفر بود . تعداد پسران و دختران متولد شده  نیز به ترتیب۷۸۶هزارو۱۴۲ پسر و۷۴۱هزارو۹۱۱ دختر بودند. در شهر و روستا نیز تعداد متولدان به ترتیب یک میلیون و ۱۷۶هزارو۳۲ نفر و ۳۵۲هزارو۲۱ نفر بودند.

سال ۹۶ نیز نسبت به سال ۹۵ حدود ۴۰هزار سند ولادت  کمتر به ثبت رسید؛ به طوری که جمعیت متولد شده در این سال به یک میلیون و ۴۸۷هزارو۹۱۳ نفر رسید که از این میان ۷۶۶هزارو۱۴۰نفر  پسر و۷۲۱هزارو۷۷۳نفر دختر بودند.  در سال ۹۷ این آمارها با کاهش حدود ۱۲۱ هزارنفری مواجه شد و به عدد یک میلیون  و ۳۶۶هزارو ۵۱۹نفر رسید که ۷۰۴هزار و ۶۷نفر آن پسر و۶۶۲هزارو ۴۵۲نفر آن دختر بودند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سامان ثبت احوال