به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۸۸۶۳۴

دربی مادرید، امشب در وندا متروپولیتانو

گروه ورزشی: اگر چه دیدارهای دوستانه به قول مربیان فرصتی برای شناخت بیشتر تیم است و نتیجه در آن اهمیت زیادی ندارد اما خوردن 7 گل در دربی اگر حتی در بازی تدارکاتی هم باشد برای هر تیمی فاجعه محسوب می‌شود.
دربی مادرید، امشب در وندا متروپولیتانو
 رئال و اتلتیکو پیش از آغاز فصل دیداری تدارکاتی را برگزار کردند که حاصل آن برتری 7 بر 3 شاگردان سیمئونه بود تا یکی از بدترین شکست‌های رئال در دربی‌های مادرید رقم بخورد. جالب اینکه بهترین بردهای دو تیم در دیدارهای رودررو با نتایج مشابه 5 بر صفر رقم خورده است. امشب در ورزشگاه وندا متروپولیتانو، رئالی‌ها این فرصت را دارند که انتقام شکست برابر همشهری را گرفته و صدرنشینی خود در لالیگا را تثبیت کنند. بازگشت مصدومان رئال فصل پیش رئال دوباره به سراغ زیدان رفت تا اوضاع تیم را در میانه‌های فصل سروسامان دهد اما شرایط به قدری بد بود که او هم نتوانست تغییر چندانی در وضعیت کهکشانی‌ها ایجاد کند و فصل کابوس‌وار آنها بالاخره به پایان رسید. در دیدارهای پیش‌فصل هم رئال با وجود خریدهای جدیدش که بیش از 300میلیون یورو خرج روی دست آنها گذاشت نمایش چندان خوبی نداشت و اگر چه فصل را با برتری برابر سلتاویگو آغاز کردند اما دو تساوی برابر وایادولید و ویارئال فشارها روی زیزو را بیشتر کرد. شکست برابر پاری‌سن‌ژرمن ضربه دیگری برای این مربی فرانسوی بود اما شاگردان او هفته گذشته با دو برد پیاپی برابر سویا و اوساسونا به صدر جدول رفتند و حالا به همراه بیلبائو تنها تیم‌های بدون شکست این فصل هستند. زیدان برای دیدار امشب می‌تواند روی استفاده از مودریچ، ایسکو و احتمالا مارسلو حساب کند که تا حد زیادی از بند مصدومیت رها شده‌اند و در تمرین روز جمعه این تیم نیز حاضر بودند اما آسنسیو و ‌مندی همچنان دور از میادین خواهند بود.

رودریگو نیز که در دیدار چهارشنبه شب برابر اوساسونا نخستین گلش برای تیم بزرگسالان را به زیبایی به ثمر رساند دوباره با تیم دوم باشگاه تمرین کرد و به نظر نمی‌رسد در لیست رئال قرار داشته باشد. هازارد نیز که در بازی قبلی به میدان نرفت کاملا مهیای حضور در مسابقه امشب است. زیدان پیش از این دیدار در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا با این موضوع که اتلتیکو را تیم مردمی شهر مادرید می‌دانند موافق است، گفت: «دوست ندارم وارد این بحث‌ها بشوم. همه مردم در این شهر سخت کار می‌کنند و شرایط برای همه یکسان است. اینکه عده‌ای می‌گویند این تیم پولدار است و آن یکی متعلق به مردم شهر است را نمی‌توانم تغییر دهم. ما برای برد در این دیدار به میدان می‌رویم، اگرچه می‌دانیم که رقیب سختی را پیش رو داریم.» او همچنین درباره شرایط بازیکنانش گفت: «رودریگو قرار است روز شنبه در ترکیب تیم کاستیا قرار گیرد و می‌خواهیم قدم‌به‌قدم او را به تیم اصلی اضافه کنیم.

درباره هازارد هم انتظارات از او زیاد است و به‌زودی همان بازیکنی می‌شود که به آن نیاز داریم. ایسکو، مودریچ و مارسلو نیز شرایط نسبتا خوبی دارند و باید ببینیم تا قبل از شروع مسابقه چه پیش می‌آید. بدون موراتا شاگردان سیمئونه تا اینجای فصل 4 برد، یک تساوی و یک شکست کسب کرده‌اند و پشت سر همشهری خود در رده دوم قرار دارند. آنها پیش از تعطیلات فیفادی هر سه بازی ابتدایی خود را در لیگ بردند اما پس از آن با شکست برابر سوسیه‌داد و توقف خانگی مقابل سلتاویگو یکه‌تازی خود در لیگ را از دست دادند. برتری چهارشنبه شب آنها برابر مایورکا که با دو گل دیه‌گو کاستا و ژوائو فلیکس حاصل شد روخی‌بلانکو را در فاصله یک امتیاز رئال قرار داد و پس از بیلبائو با تنها چهار گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. تنها نگرانی سیمئونه برای دیدار امشب اخراج آلوارو موراتا، مهاجم این تیم است که برابر مایورکا کارت قرمز گرفت و بازی برابر تیم سابقش را از دست داد.

با این حال او حساب زیادی روی فلیکس جوان که این فصل دو گل به ثمر رسانده و همچنین کاستا که نخستین گل فصلش را در مصاف چهارشنبه شب به ثمر رساند، باز کرده است. سیمئونه همچنین برابر رئال می‌تواند از کایرون تریپیه، مدافع انگلیسی خود که در بازی قبل به او استراحت داده بود استفاده کند اما توماس لمار مصدوم احتمالا به این بازی نمی‌رسد. سائول، هافبک اتلتیکو درباره دربی امشب می‌گوید: «این دیدار همیشه حساسیت‌های خود را دارد. درست است که آنها در بهترین فرم خود نیستند اما همیشه حریفی خطرناک هستند. این دربی یکی از دیدارهای جذابی است که هر بازیکنی دوست دارد آن را تجربه کند و بازی در آن واقعا لذت‌بخش است.»
مرجع : فرهیختگان
برچسب ها: رئال مادرید