به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۸۸۶۷۵
با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری علیرغم تهدیدات تروریستی

«نه» مردم افغانستان به تروریست‌های طالبان

گروه بین‌الملل: مردم افغانستان با وجود نگرانی از تهدیدات تروریستی طالبان و داعش، از اولین ساعات بامداد شنبه در مراکز اخذ رای حاضر شدند و رای‌های خود را با هدف تعیین رئیس‌جمهور آینده این کشور به صندوق‌ها ریختند.
اشرف غنی (در کنار همسرش) پس از انداختن رای خود به صندوق برای رسانه‌ها سخنرانی کرد
اشرف غنی (در کنار همسرش) پس از انداختن رای خود به صندوق برای رسانه‌ها سخنرانی کرد
از جمعیت ۳۴ میلیون نفری افغانستان، ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط برای رای دادن هستند. در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری، حدود هفت میلیون نفر پای صندوق‌های رای حاضر شده و به نامزد مورد نظرشان رای دادند. تروریست‌های طالبان به رای دهندگان افغان هشدار داده که در خانه بمانند در غیر این صورت ممکن است هدف حملات انتحاری و تروریستی این گروه قرار گیرند. ده‌ها هزار نیروی نظامی و امنیتی در سرتا سر افغانستان مستقر شده‌اند تا جلوی اقدامات احتمالی طالبان که نامزدها و شرکت‌کنندگان در انتخابات را به مرگ تهدید کرده‌اند، بگیرند.

انتخابات ریاست جمهوری تاکنون دو بار به تعویق افتاد و سرانجام پس از اضمحلال مذاکرات صلح میان طالبان و ایالات متحده آمریکا امروز بر پا شد.
اشرف غنی، رئیس جمهوری فعلی و عبدالله عبدالله، سیاستمدار برجسته افغان نامزدهای اصلی این دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند. آنها به دنبال توافقی که پس از انتخابات پرحاشیه سال ۲۰۱۴ با یکدیگر دست یافتند قدرت را در این کشور میان خود تقسیم کردند.

بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری که توسط کمیسیون مستقل انتخابات تنظیم شده نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بیست و یک روز پس از برگزاری آن یعنی روز ۲۷ میزان/مهر (۱۹ اکتبر) اعلام خواهد شد. این دوره انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان برای مردم این کشور بسیار حائز اهمیت است. مردمی که چهار دهه جنگ و ویرانی را تجربه کرده‌اند امیدوارند که روند سازندگی کشورشان پس از مشخص شدن نتیجه این انتخابات آغاز گردد.