به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۸۸۷۲۷
شرط تازه برای بازگشت آمریکا به برجام شرط گذاشت!

محسن رضایی: آمریكا اگر می‌خواهد به برجام برگردد، باید پنجاه میلیارد دلار به ما بدهد

گروه سیاسی: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکایی‌ها اگر می‌خواهند ما به برجام برگردیم نه تنها خودشان باید برگردند که حداقل پنجاه میلیارد دلار باید خسارت تحریم‌ها به ما بدهند!
محسن رضایی: آمریكا اگر می‌خواهد به برجام برگردد، باید پنجاه میلیارد دلار به ما بدهد
گروه سیاسی: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکایی‌ها اگر می‌خواهند ما به برجام برگردیم نه تنها خودشان باید برگردند که حداقل پنجاه میلیارد دلار باید خسارت تحریم‌ها به ما بدهند.

چكیده اظهارات محسن رضایی:
* بعضی تحریم ها را دوبار انجام می دهند مثل تحریم بانک مرکزی این نشان دهنده بغض آنان است.
* خیلی ها می‌گویند ترامپ رای نمی آورد در دور دوم. اگر کسی هم مثل ترامپ بر سر کار بیاید دوباره معلوم نیست ما به برجام برگردیم. شرایطی فراتر از برجام می خواهیم. امریکایی ها اگر می خواهند ما به برجام برگردیم نه تنها خودشان باید برگردند که حداقل پنجاه میلیارد دلار باید خسارت تحریم ها به ما بدهند.
* سیاست خارجی ما مقابل امریکایی‌ها باید در چارچوب گام دوم انقلاب تعریف شود. بله ما آماده همکاری همه کشورها در خلیج فارس هستیم . اما کدام کشورها. چه طور می شود با کشورهایی که تا دندان به امریکا وابسطه هستند همکاری کنیم. باید بخواهیم استقلال داشته باشند.
* نظر امریکایی ها از تحریم واردات و صادرات این بوده تا مبادلات تجاری ایران قطع شود و ایران در محاصر صد در صد قرار بگیرد تا خود به خود انفجاری در داخل ایجاد شود.
* ما از اول گفتیم این اقدامات بی جواب نخواهد ماند. دوستان ما در منطقه کارهایی انجام دادند. می خواهند بگویند کار ما است. ما گفته ایم دوستانمان قدرت مند شده اند. به رئیس جمهور در نیویویرک گفتند آرامکو تقصیر شما است. روحانی گفت سندتان کو؟ گفتند ما می دانیم ولیکن قدرتش را نداریم. روحانی گفت، کو سند و مدرک و عکس شما؟ یک نفر هم کشته نشده است. اگر بگویند انصارالله این کار را کرده آبرویشان می رود می خواهند بگویند کار یک کشور بزرگ در منطقه بوده است.
* مردم گرسنه و پا برهنه یمن را صبح تا شب بمباران می‌کنید حق ندارند واکنش نشان دهند؟ این سه تیپی که دیروز به محاصره یمنی ها درآمده‌اند را چه می گویید؟ این ها را هم می خواهید بگویید کار پاسداران ایران است؟ مشکل شما این است که قدرت اسلام و شهادت طلبی و دست خدا را نمی دانید.
* آخرین امید امریکایی ها را باید ۱۳ آبان امسال به قلب توطئه کران بزنیم و آن زمانی است که مردم با شکوه به صحنه بیایند.
* باید روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد کنیم تا تولیدات را ارائه دهیم ؛ اگر صنعت و کشاورزی ما راه افتد چنین می شود. ما انتظار اقتصاد مقاومتی از مجلس و دولت داریم که سیاست هایش پنج سال پیش ارائه شد.
* مخالفین ما به نفع ما امروز برگشتند. مشارکت مردم در تولد ملی و روابط اقتصادی و ارتباطی ما تاثیر دارد.
برچسب ها: محسن رضایی