به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۸۸۷۳۹

رمان جدید«استفن کینگ»در صدر پرفروش‌ها

گروه فرهنگ و هنر: در جدیدترین فهرست کتاب‌های پرفروش داستانی نشریه نیویورک‌تایمز، رمان جدید «‌استفن کینگ» در رتبه اول قرار گرفت.
رمان جدید«استفن کینگ»در صدر پرفروش‌ها
رمان جدید ‌«استفن کینگ»‌ که با عنوان «موسسه» به چاپ رسیده است در دومین هفته از حضورش در فهرست پرفروش‌های داستانی بخش جلد سخت (hard cover)، با کنار زدن اثر جدید «‌مارگارت اتوود» ‌در صدر فهرست قرار گرفت.«کینگ» در رمان جدید خود داستان کودکانی با استعدادهای ویژه را روایت می‌کند که پس از آن‌که ربوده شدند برای خارج کردن نیروهای‌شان به یک موسسه مخوف منتقل می‌شوند. پیش‌تر درباره خلاصه «موسسه» در وب‌سایت این نویسنده آمده بود: «شخصیت اصلی این داستان پسری به نام «‌لوک الیس» است که پس از آن‌که والدینش به قتل می‌رسند ربوده می‌شود و در اتاقی بیدار می‌شود که شبیه اتاق خودش است با این تفاوت که هیچ پنجره‌ای ندارد. در این مؤسسه «‌لوک» کودکان دیگری را ملاقات می‌کند که به گفته آن‌ها "‌می‌توان وارد مؤسسه شد، اما نمی‌توان از آن خارج شد". در جریان این داستان «‌لوک» سعی می‌کند تا از مؤسسه فرار کند؛ کاری که هیچ‌کس موفق به انجام آن نشده است.

«استفن کینگ» که برنده جایزه‌های متعدد ادبی است، خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. آثار او تاکنون بارها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته‌اند. فیلم‌ سینمایی «آن» از رمانی با همین نام از نوشته‌های «کینگ» ساخته شده است.در جایگاه دوم اما رمان «وصیت‌ها» ‌نوشته «مارگارت اتوود» که هفته گذشته صدر فهرست را از آن خود کرده بود، قرار دارد. این رمان که دنباله‌ای برای رمان «سرگذشت ندیمه»‌ محسوب می‌شود، در ماه‌های اخیر به عنوان نامزد جوایز ادبی «بوکر» ‌و «‌گیلر» معرفی شده است. نشریه گاردین نیز در گزارشی، از رمان «‌وصیت‌ها»‌ به عنوان پرفروش‌ترین اثر بریتانیا در هفته‌ای که گذشت یاد کرده است.در هفته‌ها و ماه‌های اخیر کمتر پیش می‌آمد که «جایی که خرچنگ‌ها آواز ‌می‌خوانند» از صدر فهرست خارج شود، حالا با گذشت ۵۵ هفته از حضور این اثر در بین پرفروش‌ها، جایگاه سوم این فهرست نیز به «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» ‌نوشته «دلیا اوئنز»‌ رسید.همچنین رمان «سرزمین ‌گرگ‌ها»‌ نوشته «کریگ جانسون» که پانزدهمین جلد از سری داستان‌های کلانتر «‌لانگمایر»‌ است،‌ در هفته اول حضورش در رتبه چهارم قرار گرفت.«دختری که دو بار زندگی کرد»‌ اثر «دیوید لاگرکرانتس» نیز پس از گذشت چهار هفته در جایگاه پنجم قرار گرفت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: رمان