به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۸۸۸۱۸

احمدی‌نژاد: مردم اصرار می‌کنند دوباره برگردم

احمدی‌نژاد: مردم اصرار می‌کنند دوباره برگردم
گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد؛ رئیس دولت نهم و دهم با ایندپندنت فارسی درباره مسائل مختلف گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

بخشی از حرف‌های احمدی نژاد: 
* (در پاسخ به سوال اگر به جای روحانی امسال احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر بود چه می‌کرد): «سوال مهمی پرسیدید. بالاخره با تغییر اشخاص و دیدگاه‌ها در مجامع جهانی خروجی‌ها هم تغییر می‌کند. اگر احمدی‌نژاد بود حتما جور دیگری بود. نه شخص احمدی‌نژاد بلکه سخنگویی از ملت‌ها و انسان به بند کشیده امروز اگر در هر محفلی مطرح بشود فضا را تغییر می‌دهد. 
* من نباید راجع به اشخاص اظهار نظر کنم چون بحث من فراتر از این‌ها است. بخصوص رویکرد دولت آمریکا نسبت به سازمان ملل را باید حتما تغییر دهیم.
* (در پاسخ به سوال اگر رئيس‌جمهور بود در مورد مذاکره با آمریکا چه می‌کرد): «من اگر مسئولیتی به عهده‌ام بود راه کار را بلد بودم به گونه‌ای که هیچ ملتی آسیب نبیند، ‌ملت ایران هم به حقوق خود برسد و صلح و امنیت در جهان مستقر شود».«من گفتم که راه‌هایی بلد بودم که انجام دهم اما این‌ها فوت کوزه‌گری است، نمی‌توانم به شما بگویم!»
* تعریف من روشن است. هیچ ارزشی با تحمیل باقی نمی‌ماند. اگر بماند اصلا دیگر ارزش نیست. هر ارزشی زمانی ارزشی است که با انتخاب آزادانه و آگاهانه همراه باشد. مذهب اگر انتخابی نباشد هیچ ارزشی ندارد. ما هیچ حدی برای آزادی انسان قائل نیستیم. البته به شما بگویم که خود واژه آزادی هم نباید به ابزار تبدیل شود. حقیقتِ آزادی، مطلق است. هیچ امری نباید موجب اسارت انسان و تحمیل به انسان بخصوص در حوزه اندیشه و باورها بشود. ما محدودیتی در حوزه اندیشه به رسمیت نمی‌شناسیم.
* (درباره مخالفتش با حصر میرحسین موسوی، ممنوع التصویر بودن محمد خاتمی): من با کل زندان‌ها مخالفم. با محدود کردن انسان‌ها مخالفم. زندان فیزیکی داریم اما زندان اندیشه و عاطفه و اراده‌ها هم هست. باید کاری کنیم که مناسبات به شکل دیگری تنظیم شوند.
* (درباره تقاضای مردم برای بازگشت او به عرصه سیاسی): زیاد می‌خواهند، خیلی زیاد می‌خواهند، اصرار هم می‌کنند. بعضی مواقع دستور هم می‌دهند و می‌گویند باید». «بهشان می‌گویم ان‌شاالله با یکدیگر کاری می‌کنیم و اوضاع خوب می‌شود.