به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۸۸۸۳۱

گام‌های بانک ملی در توسعه صنایع موادغذایی

گام‌های بانک ملی در توسعه صنایع موادغذایی
بانک ملی ایران همواره طی سال های گذشته در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش رونق تولید، گام های حمایتی بسیار بزرگ و مهمی در حوزه توسعه و رشد صنایع مختلف کشور از جمله صنایع مواد غذایی برداشته است.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با فعالیت شرکت خوشگوار به عنوان یکی از صنایع کلیدی و بزرگ در حوزه صنایع مواد غذایی کشور در استان خراسان رضوی و تامین مالی این واحد صنعتی توسط بانک ملی ایران، نیمی از نیاز آبمیوه، ماء الشعیر، نوشابه و آب آشامیدنی کشور تامین می شود.
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت توان اقتصاد شرکت های دانش بنیان و تکیه بر تولید صنعتگران داخل همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.
این واحد صنعتی با حمایت های بانک ملی ایران و با تکیه بر صنعتگران ماهر و متخصصان داخلی با دستیابی به دانش فنی، تکنولوژی پیشرفته، استاندارد های روز دنیا و تلاش و پشتکار موفق شده، خط تولید کارخانه را از 2 خط به 7 خط تولید برساند و زمینه اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم و  سه هزار نفر را نیز به صورت غیرمستقیم فراهم کند.
با حمایت های به عمل آمده، ظرفیت تولیدی این کارخانه به دو میلیون بطری انواع محصولات در روز رسیده است که در حال حاضر هم این واحد تولیدی در صدد تنوع محصولات است.
با راه اندازی تولیدات جدید در این کارخانه، ضمن تکمیل زنجیره تولید و رفع کامل نیاز داخل، امکان صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه نیز میسر شده است.
علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که بانک ملی ایران رکود دار پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی و تولیدی جهت رونق تولید و اشتغالزایی در کشور است، اعلام کرد: با حمایت بانک‌ ملی ایران هیچ دغدغه‌ای برای تامین منابع مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و زیر ساخت های اساسی در استان نداریم.
وی تاکید کرد: بر این اساس تاکنون چند هزار میلیارد ریال از سوی بانک‌ ملی ایران به  شرکت های دانش بنیان مستقر در استان اعطا شده که این میزان در سال‌های گذشته محدود بوده است اما با حمایت‌های انجام شده میزان پرداختی‌ها سال به سال در حال افزایش است.
بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی است که در هموارسازی تامین مالی صنایع کلیدی و زیر ساخت های اساسی در کشور، قدم‌های مناسبی را برداشته است. تامین سرمایه شرکت خوشگوار، از جمله نمونه‌های بارزی است که نقش سرمایه بانک ملی ایران در آن به این دلیل حائز اهمیت است که این شرکت در حوزه صنایع موادغذایی و آشامیدنی کشور را از واردات این محصولات بی نیاز کرده است.
بانک ملی ایران نقش چشمگیری در حمایت و تامین مالی طرح های مهم صنعتی کشور از جمله این شرکت طی سال های گذشته داشته است.
 
برچسب ها: بانک ملی