کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوست مصنوعی انعطاف‌پذیر تولید شد

مهر , 9 مهر 1398 ساعت 16:31

گروه علمی: دانشمندان موفق به تولید نوعی پوست مصنوعی نرم شده اند که از سازوکاری پیچیده برای درک تماس برخوردار است و از آن می توان برای توانبخشی و خدمات واقعیت مجازی استفاده کرد.


پوست یادشده حس لامسه را به افرادی که به هر علت پوست خود را از دست داده اند، بازمی گرداند و تعامل با جهان افراد را به صورت واقعی و مجازی ممکن می کند.پوست مذکور تعامل انسان و رایانه و نیز انسان و ربات را تسهیل کرده و علاوه بر حوزه پزشکی، در عرصه فناوری نیز کاربرد دارد.این پوست از سیلیکون و الکترود تولید شده و مجهز به حسگرهایی نرم و محرکهایی دقیق است. مجموعه امکانات مذکور به پوست مصنوعی امکان می دهد تا به طور دقیق خود را با ابعاد و شرایط مچ دست کاربر تطبیق دهد و بازخوردهایی را در قالب فشار و لرزش باز ارسال کند.

حسگرهای این پوست مصنوعی به طور مداوم هرگونه تغییر در وضعیت پوست باقی مانده بدن را اندازه می گیرند و لذا پوست یادشده به طور لحظه به لحظه خود را با شرایط بدن تطبیق می دهد.این اولین باری است که پوستی با این حد از انعطاف و قابلیت کنترل در دنیا تولید شده و لذا می توان از آن برای تولید برنامه های کاربردی پزشکی و همین طور محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی برای تفریح و پیشبرد امور حرفه ای و تجاری بهره گرفت.


کد مطلب: 188928

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/188928/پوست-مصنوعی-انعطاف-پذیر-تولید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir