به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۱۸۸۹۴

نامزدهای​جایزه​تی.اس الیوت​معرفی شدند

گروه فرهنگ و ادب: اسامی 10 نامزد نهایی جایزه شعر «تی.اس الیوت» 2013 اعلام شد.
نامزدهای​جایزه​تی.اس الیوت​معرفی شدند
فهرست نامزدهای راه یافته به مرحله‌ نهایی جایزه معتبر «تی.اس الیوت» در حالی اعلام شد که یکی از برگزیدگان پیش از این جایزه‌ «فوروارد» را کسب کرده است.«مایکل سیمونز رابرتز» یکی از 10 نامزد نهایی امسال است که چندی پیش با مجموعه شعر «Drysalter» برنده‌ جایزه معتبر شعر «فوروارد» شد.اعضای هیات داوران جایزه «الیوت» این 10 اثر را از میان 113 کتاب ارسالی انتخاب کردند.

دی آیس با «حرف بزن طوطی پیر»، مونیزا الوی با مجموعه شعر «زمان تقسیم کردن» و انه کارسون با کتاب «مدرک سرخ» موفق شدند به مرحله‌ نهایی بیستمین دوره‌ این جایزه‌ شعر معتبر راه یابند.دیگر نامزدهای این جایزه‌ 15 هزار پوندی کینیه موریسی برای مجموعه شعر «اختلاف منظر»، هلن مورت برای «خیابان جدایی»، دالجیت ناگرا برای سرودن «رامایانا»، موریس ریوردن برای کتاب شعر «سارق آب»، رابین رابرتسون برای مجموعه اشعار «تپه‌ درها» و جورج زرتس برای اثر «ماشین بار» هستند.

برنده‌ نهایی جایزه «تی.اس الیوت» روز 13 ژانویه 2014 معرفی خواهد شد.به هر یک از شعرایی که به مرحله‌ پایانی راه یافته‌اند مبلغ یک هزار پوند اعطا می‌شود. از برندگان پیشین این جایزه‌ مهم می‌توان به «شیموس هینی»، «شین اوبراین»، «کارول آن دافی»، «تد هیوز»، «آلیس آزولد»، «جان برنساید» و «دون پترسون» اشاره کرد.
مرجع : ايسنا