به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۸۸۹۶۳
همتی اعلام کرد

تقویت۴۰درصدی پول ملی ومهاررشد تورم

گروه اقتصادی: رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز درست نسبت به یک سال پیش، پول ملی ۴۰ درصد تقویت شده و رشد تورم مهار گشته و طلیعه رشد اقتصادی آشکار شده است.
تقویت۴۰درصدی پول ملی ومهاررشد تورم
عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سال گذشته در این ایام وضعیت بدی بر اقتصاد کشورمان حاکم شده بود. دولت آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن با شروع جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راه انداختن ماشین جنگ روانی و تبلیغاتی در اندیشه فروپاشی کشور از طریق اقتصاد و با ابزار سقوط ارزش پول ملی و نهایتاً ایجاد هرج‌ومرج در سراسر کشور بودند.خداوند متعال را شاکرم با هدایت و حمایت‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم و سران قوا و از همه مهمتر، مقاومت و همراهی تحسین‌برانگیز مردم عزیز، تدابیر و اقدامات بانک مرکزی و برنامه منسجمی که در این راستا تنظیم کردیم، با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها توانستیم با یکی از پیچیده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی و پولی با قدرت مقابله کرده و ثبات و آرامش را به بازار ارز و سایر بازارها برگردانیم.

مردم عزیز خصوصاً اقشار با درآمدهای پایین و حقوق ثابت سختی زیادی را تحمل کرده و می‌کنند. لیکن این روزها طلیعه پیروزی مقاومت مردم بیش از همیشه آشکار شده است. آنچه من و همکارانم را به ادامه این مسیر هر روز مصمم‌تر می‌کند امید به بهبود شرایط زندگی و رفاهی اقشار آسیب‌دیده از فشار تحریم‌ها و تلاش جدی مسئولین برای خدمت بهتر به مردم عزیز کشورمان است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تورم