به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۸۸۹۷۱

آیا مهناز افشار از یاسین رامین طلاق گرفت؟

آیا مهناز افشار از یاسین رامین طلاق گرفت؟
گروه فرهنگ و هنر: مهناز افشار بازیگر  سینمای ایران پستی در صفحه اینستاگرام خود، منتشر كرده كه برخی سایت‌ها از آن تعبیر طلاق و جدایی با همسرش (یاسین رامین) كرده‌اند.
مهناز افشار نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی تر هم بکنی.» او ساعتی بعد پست دیگری در صفحه خود گذاشت و خبر از بازگشتش به ایران در آینده نزدیك داده است.
بعد از اینکه یاسین رامین شوهر مهناز افشار به ۷ سال زندان محکوم شد، اظهارات سیاسی و اجتماعی مهناز افشار در فضای مجازی همیشه با خشم اصولگرایان همراه بوده تا حدیكه وی را بخاطر انتشار یك پست اینستاگرامی مسبب ترور یك روحانی در همدان دانسته و از او به دادگاه شکایت کردند که در پی آن  افشار بعد از سفری به آلمان دیگر به ایران برنگشت.

 
 
حاشیه‌های زندگی مهناز افشار و یاسین رامین
زندگی شخصی مهناز افشار و زندگی حرفه‌ای او در سال‌های اخیر پیوستگی فراوانی پیدا کرده است. در سال‌های اولیه فعالیتش در سینما شباهت چهره اش با گوگوش بازیگر و خواننده مشهور فعالیت حرفه‌ای اش را تحت تاثیر قرار داد و او را در کانون توجه رسانه و حاشیه قرار داد. اما حاشیه‌ها در دهه نود برای افشار اوج گرفت. از سال ۹۳ و پس از ازدواجش با یاسین رامین فرزند محمد علی رامین سیاستمدار نه چندان خوشنام اصولگرا، زندگی نسبتا آرامش بر هم ریخت.

محمدعلی رامین پدر یاسین رامین در دوران مدیریتش بر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بسیاری از روزنامه‌ها را به تعطیلی کشانده بود. دشاید اولین حاشیه این بود که در مراسم عقدش پدر همسرش حضور نداشت. ظاهرا او از ازدواج پسرش با مهناز افشار راضی نبود.حواشی دیگری نیز درباره ازدواج آن‌ها مطرح شد از اختلاف سنی او با یاسین رامین گرفته تا شرایط مالی ازدواجش. گفته می‌شد یاسین رامین حدود ۱۰ سال از مهناز افشار کوچکتر است، اما بعد‌ها مشخص شد که این ادعا صحت نداشته و رامین متولد سال ۱۳۶۰ است یعنی اختلاف سنی او با مهناز افشار ۴ سال است.
 

درباره شرایط مالی ازدواج آن‌ها نیز مرضیه برومند کارگردان سینما ادعایی علیه افشار مطرح کرد و گفت که ۲۲ میلیارد تومان پشت قباله ازدواج مهناز افشار بوده است. ادعای برومند بازتاب گسترده‌ای داشت، اما مهناز افشار این ادعا را رد کرد. بعد‌ها یاسین رامین نیز در این باره گفت: «مهریه همسرم ٥ شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان بوده است.» حاشیه‌های ازدواج و پس از ازدواج افشار به همین جا ختم نشد. یاسین رامین پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی با اتهاماتی روبه رو شد. جمعیت هلال احمر از او شکایت کرد. رامین مسئولیت اداره شرکت رشد وابسته به هلال احمر در آلمان را برعهده داشته است. ظاهرا دلیل شکایت از رامین به اختلاف حساب پس از واردات تجهیزات پزشکی از آلمان توسط شرکت رشد باز می‌گردد. هلال احمر ۲ میلیون یورو به شرکت رشد داده تا تجهیزات پزشکی خریداری کند، این تجهیزات خریداری شده و به داخل کشور آمده، پول از جانب هلال احمر پرداخت شده، اما به فروشنده نرسیده است.

یاسین رامین به دلیل "عدم توانایی در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی" ۲۶ مرداد سال ۹۵ بازداشت شد. او پس از حدود هفت ماه زندان در اسفند ۹۵ آزاد شد. دادگاه رامین همچنان در جریان است و تاکنون حکمی برای پرونده او صادر نشده است. با این که موضوع شکایت هلال احمر از رامین مسئله مالی بوده است، اما در رسانه‌ها و افکار عمومی این تصور وجود دارد که واردات شیر خشک آلوده در جریان تحریم‌های ایران از سوی غرب موضوع شکایت از اوست. مهناز افشار و یاسین رامین بار‌ها اتهام واردات شیر خشک آلوده را تکذیب کرده اند، با این حال این اتهام در فضای مجازی همچنان پررنگ است.