به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۱۸۸۹۸۸

ترامپ طرح استیضاحش را کودتا علیه خود نامید

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که طرح استیضاحش "خیانت به وطن" و همچنین تلاشی برای سلب قدرت و آزادی از مردم است و همزمان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز به صدور احضاریه از سوی کنگره برای مسئولان این وزارتخانه اعتراض کرده است.
ترامپ طرح استیضاحش را کودتا علیه خود نامید
در جریان طرح استیضاح ترامپ قرار است ظرف روزهای آتی عده‌ای از مسئولان دولتی به پرسش نمایندگان کنگره پاسخ دهند. برای چند نفر و از جمله برای رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی ترامپ نیز احضاریه صادر شده است. جولیانی گفته هنوز تصمیمی برای گردن نهادن به احضاریه کنگره نگرفته است. اعضای سه کارگروه کنگره از جمله خواستار پاسخگویی جولیانی شده‌اند.

دونالد ترامپ بابت طرح استیضاح و بازتاب گسترده رسانه‌ای موضوع تماس تلفنی‌اش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به شدت ناخرسند است. او ظرف روزهای گذشته بارها ناخشنودی خود را از طریق انتشار پست‌های توییتری بیان کرده است. در آخرین واکنش، دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری، تلاش مجلس نمایندگان برای استیضاحش را "کودتا" خوانده است. او نمایندگان دموکرات را متهم به "خیانت به وطن" کرده است. ترامپ در این پست توییتری گفته هدف از استیضاح او در رابطه با ماجرای اوکراین، تلاش دموکرات‌ها برای سلب آزادی انتخاب و قدرت مردم آمریکا است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم با صدور احضاریه برای جولیانی و برخی از مسئولان دولت آمریکا مخالفت کرده و گفته است دولت و همچنین وزارت امور خارجه آمریکا حاضر نیست به علت گمانه‌زنی‌های بی اساس در برابر کنگره پاسخگو باشد. استیو کوهن، نماینده دموکرات حاضر در کارگروه قضایی مجلس نمایندگان گفته است که کنگره دیگر حاضر به گردن نهادن به تلاش‌های دولت ترامپ در رابطه با مانع شدن از پیگیری قضایی نیست.
برچسب ها: دونالد ترامپ