کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: سیاست ما در قبال ایران ادامه می‌یابد

10 مهر 1398 ساعت 23:56

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه ایالات متحده، بار دیگر مدعی شد جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم و اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است و بر ادامه راهبرد كنونی ایالات متحده در قبال ایران تاکید کرد.


مایک پمپئو، در رُم و در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایتالیا گفت: «سیاست ما در دو سال و نیم گذشته که دولت پرزیدنت ترامپ روی کار بوده، در مورد ایران مشخص و پابرجا بوده است. جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حکومت حامی تروریسم و اصلی‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است. استراتژی ما این بوده که ثروت و منابعی را که ۴۰ سال است صرف عملیات ترور در اروپا و حمایت از شبه‌نظامیان در جهان برای رسیدن به نوعی از تاثیر‌گذاری سیاسی انجام می‌دهند ... را از ‌آن‌ها دریغ کنیم.»

پمپئو با تقدیر از موضع ایتالیا در همکاری‌های امنیتی با ایالات متحده در عرصه‌های گوناگون، از جمله در مقابله با تجاوزگری رژیم ایران و نیز اجازه ندادن به هواپیمایی ماهان برای پرواز به ایتالیا، گفت: «اروپایی‌ها اندک اندک دارند چشم‌شان را به روی این حقیقت که ایران متجاوز است، و نه تجاوزشده، باز می‌کنند.» وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره معضل ایران گفت:‌ «همان‌طور که در چند ماه گذشته دیده‌ایم، ایرانی‌ها کشتی‌های اروپایی را در تنگه هرمز توقیف می‌کنند، به عربستان سعودی حمله کرده و پنج درصد انرژی جهان را از بازارها خارج می‌کنند. جهان به مقابله با چنین رژیمی در ایران پرداخته است و ایالات متحده و ایتالیا نیز به اتفاق در مقابل ایران ایستاده اند.»
 
پمپئو گفت: «تئوری ما دارد جواب می‌دهد. حزب‌الله نسبت به قبل منابع آن‌چنانی در اختیار ندارد. رهبران ایران باید در مورد نحوه استفاده منابع در کشور خودشان تصمیم بگیرند و ما امیدوار می‌مانیم که فرصتی برای گفتگو با ایرانیان درباره مسیر آینده فراهم شود. پرزیدنت ترامپ هم چندین بار این را تکرار کرده و ما هر روز برای بازدارندگی تلاش می‌کنیم. عملیات حمایت از آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز را دنبال می‌کنیم تا تنش‌زدایی کرده و فرصتی برای دیپلماسی فراهم کنیم. این راهی است که ما انتخاب کرده‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد.»
 
لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا، هم در مورد چالش ایران گفت: «ما در این حقیقت اشتراک نظر داریم که راه به سمت هرگونه چالشی، باید بر مبنای تنش‌زدایی باشد؛ ولی معنای آن این نیست که در قبال منطقه‌ای که تنش وجود دارد، ما بی‌طرف بمانیم. ایتالیا نگران این ‌تنش‌ها است.»


کد مطلب: 189022

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189022/پمپئو-سیاست-قبال-ایران-ادامه-می-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir