به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۱۸۹۰۵۳

نفت در شیب سقوط قیمت ماند

گروه اقتصادی: قیمت نفت درپی نگرانی‌ها نسبت به وخامت بیشتر چشم انداز اقتصاد جهانی و آسیب دیدن تقاضا برای نفت، در معاملات روز پنج شنبه عمده رشد قیمتی که در ساعات اولیه داشت را از دست داد.
نفت در شیب سقوط قیمت ماند
بهای معاملات آتی نفت برنت با سه سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، به ۵۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته دو درصد کاهش قیمت داشت.بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، به ۵۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه ۱.۸ درصد سقوط کرده بود.شاخصهای قیمت نفت تحت تاثیر کندی رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری آمریکا و چین، روز دوشنبه بزرگترین کاهش سه ماهه را ثبت کردند.میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار و ۷۲ سنت و وست تگزاس اینترمدیت ۵۸ دلار و ۱۳ سنت بوده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر، برای سرمایه گذاران نفت نادیده گرفتن واقعیتهای اقتصادی که در جدیدترین آمار تیره و تار بازارهای مالی منتشر شده و خوش بینی نسبت به تقاضای جهانی برای نفت، غیرممکن است. اگرچه وضعیت کوتاه مدت ممکن است تحت تاثیر تقاضا برای نفت قرار بگیرد اما مذاکرات تجاری آمریکا و چین در هفته آینده، عامل نامعلومی است که ممکن است اندکی از قیمت‌ها حمایت کند.بازارهای سهام جهان در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی آمریکا و درآمدهای ضعیف در اروپا که نگرانیها نسبت به سقوط اقتصاد جهانی به ورطه رکود را برانگیخت، به پایین‌ترین رکورد خود در یک ماه گذشته سقوط کردند.

عامل دیگری که قیمتهای نفت را تحت فشارهای کاهشی قرار داد، انتشار آمار رسمی بود که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد. طبق گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۳.۱ میلیون بشکه رشد کرد و به ۱.۶ میلیون بشکه رسید.بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات آتی برنت اکنون پایین‌تر از سطحی است که پیش از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی قرار داشت. حملات هوایی به تاسیسات نفتی مهم این کشور به توقف نیمی از تولید نفت منجر شد که طبق اعلام مقامات سعودی، اکنون احیا شده است.فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد این آژانس در تماس با مقامات سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه است و آماده است در صورت نیاز در بازار نفت اقدام کند. وی گفت:  آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۱ درصد رشد داشته باشد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: بازار نفت