به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۱۸۹۰۶۰
اعظم طالقانی:

اگر اجازه نقدمی‌دادند این‌اختلاس‌ها و دزدی‌ها نبود

اگر اجازه نقدمی‌دادند این‌اختلاس‌ها و دزدی‌ها نبود
گروه سیاسی: اعظم طالقانی در همایش فصلی خانه احزاب با قدردانی از وجود موادی در قانون احزاب درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر به افراد برنمی‌گردد بلکه شامل جریانات و گروه‌ها و افراد مسئول در قدرت است.

فرزند آیت الله طالقانی افزود: احزاب باید حاکمیت و قدرت را با رعایت چارچوب ادب و احترام مطرح کنند و از آن خارج نشوند چون کار اصلی احزاب امر به معروف و نهی از منکر است. طالقانی خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب به ما گفته‌اند که نباید از قدرت و حاکمیت نقد شود چون باعث تضعیف می‌شود. حال اینکه اگر از ابتدا اجازه نقد داده می‌شد این اختلاس‌ها، دزدی‌ها و خیانت‌ها راه نمی‌افتاد. اگر از ابتدا اجازه نقد صادقانه و مشفقانه را می‌دادند می‌توانستیم ارائه طریق کنیم.
این فعال سیاسی ادامه داد: چرا باید به خاطر حرف‌های نماینده‌ای در مجلس و بیان انتقاداتش به او حکم داده و بازداشت شود. نماینده در تمام مجالس دنیا اجازه و مصونیت دارد. اگر این مصونیت وجود داشته باشد نمایندگانی که مسائلی را در محافل خصوصی مطرح می‌کنند جرأت،‌ شهامت و شجاعت بیان آن از تریبون علنی را هم دارند. این همان وظیفه و رسالت نماینده است.
برچسب ها: اعظم طالقانی