به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۲۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۱۸۹۰۷۲

واکنش گوینده سیما به خبر توهین‌آمیزی که خواند

واکنش گوینده سیما به خبر توهین‌آمیزی که خواند
گروه سیاسی: محمدرضا حیاتی گوینده قدیمی اخبار سیما در واکنش به خبر جنجال سازی که با صدای او از تلویزیون پخش شد و انتقادهای زیادی به همراه داشت گفت: «راستش من خبر را برای اولین بار در دستگاه اتوکیو دیدم ولی به عنوان اخبارگو چاره دیگری هم نداشتم چون ما اختیاری در این زمینه نداریم. ولی برایم جالب بود که یکی از رسانه‌ها مقاله تندی هم علیه من نوشته بود. واقعا از دوستان رسانه ای عجیب است که ندانند من خبر را نمی نویسم.» او ادامه داده که هیچ وقت در عمرش حرف بی‌ادبی نزده است و در برابر خواندن آن خبر اختیاری نداشته است.
...
متن کامل توضیحات محمدرضا حیاتی گوینده خبر درخصوص بخش خبری چهارشنبه
 سلام روز چهارشنبه ۹ مهر خبری با نگارشی بی ادبانه درباره انگلیس و موضوع برگزیت در اخبار ساعت ۱۴ داشتیم که توسط بنده قرائت شد.واقعا به عنوان گوینده خبرهایی که سردبیر و دبیران این بخش خبری تنظیم می‌کنند شرمنده ام.
این بار اول نیست که سردبیر این بخش این‌چنین بی ادبانه خبر می‌نویسند و نگارش می‌کنند. ما خود را پیرو پیامبری می‌دانیم که به ما ادب و حکمت و خوش برخوردی آموخته حتی با دشمنانمان تا آنها را جذب ادب و انسانیت و فرهنگ خود کنیم و در کشوری رشد کرده ایم که ایران نام دارد مهد فرهنگ و ادب ولی اکنون سالهاست که در صداوسیما و در اخبار ما که باید منبع و منباء ادب و آموختن و فرهنگ باشد اینچنین خبر نگاشتن واقعا تاسف برانگیز است و متاسفانه اینگونه خبرها و خبرنویسی ها چندین بار گویندگی آن سهم من شده است و تاختن فضای مجازی به این خدمتگذار رسانه و شگفتا که کسانی که درفضای مجازی کار می‌کنند چگونه نمی دانند گوینده خبر در صدا وسیمای ما صرفا یک راوی ، پیامرسان و یک گوینده است و نه قدرتی در نگارش و تنظیم خبر دارد و نه صاحب نظر است، که اگر در این زمینه بنده صاحب نظر و عقیده بودم قطعا سالهای سال بود که خبر رنگ و بوی دیگری داشت چون آنهایی که مرا می‌شناسند می‌دانند نه دشنام و حرف بد بالشخصه در ذات من جایی دارد و نه هرگز کسی از زبان من شنیده است، و نه اصلا عرصه خبر و اطلاع رسانی را جایی برای اینگونه سخن گفتن میدانم.
شاید هم این شانس بد من است که اینگونه نوشتارها و خبرها باید از زبان من گفته شود و چون مرا نماد خبر میدانند انعکاس پیدا می‌کند و واکنش ها را متوجه این حقیر می‌کند چون همین خبرها اگر زبان گوینده دیگری خوانده و گفته شود هرگز به نام آن گوینده تمام نمی شود ولی چون حیاتی خوانده و راوی و روایتگر آن بنده هستم موضع و سخن حیاتی و بنام من است. آرزوی همیشگی من داشتن صداوسیما و رسانه و اخباری با وقار و راستگو و مطمئن و متقن و قابل استناد و باادب بوده و هست و اگر عمری باشد اخباری را بگویم و روایتگر باشم که حرف مردم باشد و برای مردم. چنین باد.
 ارادتمند و خدمتگذار کوچک عرصه خبر و اطلاع رسانی محمدرضا حیاتی
برچسب ها: محمدرضا حیاتی