کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سردار سلامی: وارد ایران شوید، خفه خواهید شد

برای گرفتن یک عکس خواهش‌ها می‌کنید

11 مهر 1398 ساعت 20:46

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز فضا، آب و خاک این سرزمین به قدری پاک است که هیچ امریکایی و انگلیسی نمی تواند در آن نفس بکشد، در این کشور برای دشمنان اکسیژن نیست، بیایند، خفه و سرنگون می شوند. ایران سرزمین اسلامی است و این اقتدار محصول فرزندان این خاک است.


به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر حسین سلامی در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان سرزمین افراد بزرگی است که در ساختن تاریخ عظیم این کشور نقش بی بدیل و شاید تکرارناپذیری را ایفا کرده اند، گفت: ستارگان درخشان سپهر فقاهت از این استان بسیارند و در واقع استان مرکزی دیار دانشمندان و اندیشمندان بزرگی است که هر یک پدر شاخه هایی از علوم جدید هستند. وی استان مرکزی را سرزمین مجاهدان بزرگ، شهیدان عالی مقام، رزمندگان دلیر و مردان مومن و زنان عفیف دانست که از دامان آنها گیاهان پاکیزه روییده است و افزود: این خطه از ایران اسلامی بواسطه شخصیت های بزرگ و شهدای خود معطر است و امروز کوچه ها و خیابان های اراک نیز بواسطه برگزاری این کنگره ملی معطر به رایحه دلنواز شهادت، فداکاری، ایثار، گذشت، صبر و توکل شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه  امروز گرد هم آمده ایم که از عظمت ها، جاودانگی ها، فضایل و شکوه یک ملت و یک خورشید عظمت تجلیل کنیم، تصریح کرد: شخصیت های بزرگ، سرمایه های اصلی هر جامعه به شمار می روند. هر کشوری و هر ملتی به برکت انسان های بزرگ خود بزرگ می شود، شکوه می یابد، عزیز می شود، منزلت و رفعت و سربلندی می یابد و افتخار خلق می کند و در واقع هیچ عنصری غیر از وجود انسان های بزرگ برای یک جامعه بزرگی به همراه نمی آورد. در طول تاریخ وقایعی در یک زمان و مکان خاص به دست شخصیت های بزرگ اتفاق افتاده است. این وقایع به قدری عظیم هستند که زمان و مکان آنها را متوقف نکرده است، حقایق زنده ای هستند که با زمان و فراتر از زمان پیش می روند، آینده را می سازند و تا ابد فضیلت می یابد و قیام عاشورا از این دست وقایع است که در یک نیم روز در مکانی کوچک تمام گوهر هستی و قطب عالم امکان در آن واقعه هنرنمایی کرد و فضلیت ها را در قله ای قرار داد که هیچ کس یارای رسیده به آن را ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: این قیام، دریایی از عظمت ها را آفرید که در طول زمان زنده و پیش رونده است و دل های بسیاری را تحت تاثیر جاذبه خود قرار می دهد. امام حسین(ع) در مرکز این جاذبه قرار دارد و اربعین نیز مبحثی از این جاذبه عظیم محسوب می شود. وی با اشاره به وقوع وقایع بزرگی در کشور که در دامنه قله عاشورا قرار می گیرد، گفت: وجود نورانی امام خمینی(ره) بخشی از این واقعه است و به همین دلیل استان مرکزی سرزمین آفتاب نام گرفته است هرچند که شخصیت امام راحل فراتر از خورشید بود. این شخصیت بزرگ همانند خورشید در آسمان جهان اسلام حاضر شد و تیرگی ها را برچید و نور اسلام با امام در ایران جلوه گر شد. شخصیت امام در بعدی به مانند خورشید گرمابخش و هدایت گر بود، اما از سویی این شخصیت والا همچون دریایی بی کران و وسیع بود که هرچه دشمنان در این دریا سنگ می انداختند موجی ایجاد نمی شد، البته امام راحل به مانند کوه استوار، مقاوم، ایستا، ثابت قدم و صابر و در واقع ایشان نمونه مجسم از تفسیر آیات قرآن در سیمای یک انسان بود.

وی نام امام خمینی(ره) را معادل انقلاب عنوان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بی نام امام راحل انقلاب در هیچ جای جهان شناخته نمی شود. امام راحل تمامیت انقلاب و همه دفاع مقدس ماست و با نقشی پیامبر گونه و وحیانی، نهضت نبوی را در عالم به پا کرد. سردار سلامی با بیان اینکه احیای اسلام به دست امام راحل صورت گرفت و مسلمانان را از گورستان جهل و خواب غفلت نجات داد، افزود: امام مجد و عظمت اسلام را بازگرداند، صورت قدرت را در جهان تغییر داد، اسلام را به سمت مرکز عالم هدایت کرد و هیئت پوشالی و به ظاهر مهیب قدرت ها را در هم شکست و فرمود که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. وی با اشاره به حمله طبس بیان کرد: امام راحل درخصوص این حمله فرمود که شن ها مامور خداوند بودند و شکست امریکا اول کار است. زمانی که جاسوس‌خانه امریکا در تهران تسخیر شد امام راحل این اقدام را بزرگتر از انقلاب اسلامی بیان کرد و شجاعانه تمام قدرت امریکا را تحقیر کرد و هیمنه پوشالی او را در هم شکست و این وقایع در واقع قدرت امام خمینی(ره) بعنوان انسانی متصل به خدا را نشان داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه نام روح الله زیبنده امام خمینی(ره) بود چراکه وی روح خدا در کالبد زمان بود، بیان کرد: زمانی که روح امام بر پیکره جامعه دمیده شد همه در تراز این شخصیت خود را بزرگ دیدند و توانستند در مقابل دشمن بایستند. امام با تکثیر روح خود در جامعه برای شکست دادن همه قدرت های بزرگ در جنگ تحمیلی در اوج نابرابری تسلیحاتی و در زمانی که همه با هم در مقابل یک ملت تازه به استقلال رسیده ایستادند و مصمم بهد شکستن این انقلاب بودند، سدی مستحکم ساخت و این عملکرد نشان از شخصیت جهانی بنیانگذار جمهوری اسلامی دارد که متعلق به همه بشریت و هستی است. پس از دفاع مقدس، انقلاب در دستان شخصیتی بزرگ قرار گرفت که جانباز، فداکار، دشمن شناس، شجاع، حکیم، مدبر و از فرزندان حضرت زهرا(س) است.

سلامی گفت: دفاع مقدس جنگی بود که با شهیدان و شهادت شکل گرفت، با ابتکار عمل و هدایت امام راحل پیروزمندانه خاتمه یافت. شهیدان همه چیز به ارمغان آوردند و امنیت، عزت، استقلال، حفظ نوامیس، آبرو و شرف امروز ما همه در گرو شهادت شهدا و صبر خانواده آنهاست. پیکر شهدا ستون های مستحکم شرف و عزت و کرامت ما هستند که بر تارک تاریخ ایستاده و اعمال ما را شاهد و ناظر هستند و باید حرمت خون آنها را پاسداشت و بدانیم که آزادی امروز ما از کجا نشات گرفته است و چرا امروز دشمن نمی تواند حتی یک گلوله مشقی به سمت ایران شلیک کند. وی بسته بودن دست دشمن را حاصل خون شهدا دانست و گفت: باور کنید دفاع مقدس هشت سال نبود، ۴۰ سال است که در دفاع مقدس هستیم، زمانی که رهبر معظم انقلاب بیرق انقلاب را به دست گرفتند، توطئه ها بیشتر و دشمنی ها پیچیده تر شد و به همه شئون این انقلاب حمله کردند و دانشمندان را ترور کردند، اما نصرت های الهی و ملائک خداوند پس از ۴۰ سال در قلب رهبرانمان نشست و آنها را هدایت کرد تا امت را هدایت کنند و اگر این نصرت ها نبود نمی توانستیم در مقابل این جهان متراکم شده از توطئه ها پیروز شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با شجاعت علوی، فداکاری حسینی و حلم حسنی جهان را اداره کردند، افزود: مقام معظم رهبری نه تنها مملکت را پیش بردند بلکه امروز قله های بزرگ علم و فناوری را فتح می کنیم، کشور را می سازیم و اگر دشمن حمله کند آنها را ساقط خواهیم کرد. برای پشیمان کردن آنها از تعرض به خاک و آب کشور کشتی های آنها را در اختیار می گیریم و حرف امام و رهبری این چنین به کرسی می نشیند و ملت ایران سربلند می شود. همه امکانات را به صحنه می آوریم تا بدانند که ما شکست ناپذیریم. آنها خواهان عقب نشینی این نظام و سرزمین بودند، اما جوانان این سرزمین به میدان آمدند، روی مرزها نشستند، قلعه برافراشتند، بیرق کشور را به اهتزاز درآوردند و امروز فضا، آب و خاک این سرزمین به قدری پاک است که هیچ امریکایی و انگلیسی نمی تواند در آن نفس بکشد، در این کشور برای دشمنان اکسیژن نیست، بیایند، خفه و سرنگون می شوند. ایران سرزمین اسلامی است و این اقتدار محصول فرزندان این خاک است.

برای گرفتن یک عکس خواهش‌ها می‌کنید
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص شکست فشارهای حداکثری دشمن و ضعیف شدن گزینه های آنها گفت: نامه ها و فرستاده ها و خواهش ها را می بینیم. مقام معظم رهبری مملکت را به جایی رسانده است که آنها که روزی در پی تسخیر ما بودند به خواهش و تمنا رسیده اند که یک مقام از جمهوری اسلامی با آنها برای چند دقیقه پشت میز بنشیند. فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها که خواهان براندازی نظام اسلامی بودند امروز به یک عکس گرفتن اکتفا کرده اند، اینجا ایران است، ایرانی ولایی که به آن افتخار می کنیم. 


کد مطلب: 189076

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/189076/سردار-سلامی-وارد-ایران-شوید-خفه-خواهید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir