به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۱۸۹۱۰۶

اوکراین: ۱۵ پرونده مرتبط با پسر بایدن وجود دارد

گروه بین‌الملل: دادستان کل اوکراین امروز جمعه اعلام کرد، هانتر بایدن و شرکت گازی موسوم به "بوریسما" که وی عضو هیات مدیره آن بوده، با حدود 15 پرونده کیفری در این کشور مرتبط هستند.
هانتر بایدن، جو بایدن و باراک اوباما
هانتر بایدن، جو بایدن و باراک اوباما
 اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مناقشه مربوط به شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی این کشور از او در ارتباط با یک گفت‌وگوی تلفنی که در ماه ژوئیه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین داشته هدف تحقیقات برای استیضاح قرار گرفته است؛ گفت‌وگوی تلفنی که در آن ترامپ از زلنسکی خواستار تحقیقات درباره فساد احتمالی جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا و پسرش، هانتر بایدن در اوکراین شده است. بایدن زمانی در سال 2016 در اظهاراتی علنی به این مساله اذعان کرده بود که دولت اوکراین را با گرو نگه داشتن یک میلیارد دلار از تضمینهای وام آمریکا به این کشور تحت فشار قرار داده تا دادستان کل این دولت را برکنار کند. ترامپ بایدن را متهم کرده به این که به دلیل تحقیقاتی که این دادستان کل سابق علیه فعالیتهای شرکت بوریسما در زمان حضور پسرش به عنوان عضو هیات مدیره در این شرکت انجام می‌داده، از دولت اوکراین خواستار اخراج او شده است.
روسلان ریابوشاپکا، دادستان کل آمریکا در نشستی که از سوی شبکه Nash پخش شد، گفت: بر اساس آنچه که ما مشاهده کرده‌ایم، حدود 15 پرونده قضایی وجود دارد که شرکت بوریسما و یا بایدن و یا دو شخص دیگر به نامهای زلوچفسکی و کورچنکو با آنها مرتبط هستند. اما من نمی توانم بگویم که اینها همه مواردی هستند که ما دیده و شناخته‌ایم. فعالیتها در حوزه حسابرسی و رویه‌های دیگر بازبینی همچنان ادامه دارند.
این دادستان کل اوکراین همچنین وجود هرگونه فشاری از سوی سیاستمدران اوکراین یا کشورهای خارجی علیه خود را رد کرد. دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را متهم کرده اند به این که تلاش کرده تا رئیس جمهور اوکراین برای دست زدن به تحقیقاتی علیه رقیب سیاسی‌اش تحت فشار قرار دهد اما ترامپ ارتکاب خطا از سوی خود را رد کرده است.