به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۱۸۹۱۱۳

داور استقلال وگل‌گهر صلاحیت قضاوت نداشت

گروه ورزشی: کارشناس داوری کشورمان اعتقاد دارد پنالتی اعلام شده به سود تیم گل‌گهر در دیدار برابر استقلال صحیح بوده است.
حیدر سلیمانی درباره قضاوت حسن اکرمی در دیدار استقلال و گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: اکرمی قضاوت قاطعانه‌ای نداشت. تغییر تصمیمات او در برخی از صحنه‌ها بازی نشان می‌دهد که داور صلاحیت لازم برای قضاوت دیدار بزرگ را ندارد و تنها آمادگی جسمانی فاکتور قضاوت نیست. مسئول نبودن وی در قبال بازیکنان مصدوم هم کاملاً مشهود بود.وی در مورد پنالتی اعلام شده به سود تیم گل‌گهر در این بازی گفت: در دقیقه ۱۰ مهاجم گل گهر به حالت تکل توپ را از جلوی کریمی مدافع استقلال در محوطه جریمه ربود و در حالی که مهاجم بعد از ضربه به توپ، به زمین افتاده بود، مدافع استقلال به پایش ضربه زد و اعلام پنالتی درست و البته کمی سخت‌گیرانه بود.

در دقیقه ۲۶ نیز مدافع استقلال خطایی روی مهرداد بایرامی انجام نداد و اکرمی به اشتباه خطای بازیکن آبی‌پوش را اعلام کرد. در این صحنه داور، چون قاطعانه تصمیم نگرفت قاطعانه هم برخورد نکرد و نظرش را تغییر داد.
کارشناس داوری کشورمان تصریح کرد: در دقیقه ۴۸ نیز گل دوم استقلال به درستی به ثمر رسید و خطایی روی دروازه‌بان گل گهر انجام نشد. در این صحنه دروازه‌بان با دست خودش بدون دخالت مهاجم توپ را دفع کرد و گل قائدی سالم بود.سلیمانی در پایان یادآور شد: گزارشگر بازی بیش از حد به مسائل داوری می پرداخت. جالب اینکه نظراتش هم اشتباه بود و این امر اصلاً خوب نیست و در بازی‌هایی که پُر تماشاگر باشد برای داوران دردسر ساز خواهد شد. خواهش می‌کنم که گزارشگران به وظیفه اصلی خودشان که دادن اطلاعات فوتبالی به بینندگان است، بپردازند.
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: استقلال داوری