به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۱۸۹۱۸۲

تاثیر تغییر اقلیم بر مسائل ژنتیک

گروه جامعه: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاثیرات تغییر اقلیم در مسائل ژنتیک گفت: وقتی قرار است تا پایان قرن ۳ تا ۴ درجه افزایش دما داشته باشیم، قطعا تغییرات ژنتیک از جمله مقاومت روی دارو و بیماری خواهیم داشت که باعث گرفتاری‌های بزرگ می‌شود.
تاثیر تغییر اقلیم بر مسائل ژنتیک
عیسی کلانتری در مراسم روز دامپزشکی که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد،گفت: دامپزشکی شاید از نظر سازمانی در وزارت جهاد کشاورزی باشد اما در واقع فراتر از وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند. دامپزشکی همه جا هست؛ در زندگی مردم، در داخل و خارج کشور.معاون رئیس جمهوری افزود: دامپزشکی، فرا تشکیلاتی است و بودن دامپزشکان ضمانت تامین بهداشت جامعه است و امیدوارم روزی برسد که دامپزشکی این کشور باعث سرافرازی ما بشود.کلانتری با ابراز نگرانی از اینکه همه چیز را عالی جلوه دهیم، گفت: نگرانی من این است که اگر با این نگاه که همه چیز عالی است پیش برویم و ادامه دهیم یک دفعه با مسائل و مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد. ما باید دانش فنی خود را بالا ببریم در غیر این صورت یک فاجعه بزرگ اتفاق خواهد افتاد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: در سازمان دامپزشکی و دانشکده‌های وابسته نقصان‌هایی داریم که باید برطرف شود و باید با جهان مرتبط باشیم تا علم به روزبه دست آید.وی با ذکر این نکته که سیاستگذاری در حوزه دامپزشکی باید متمرکز و در سازمان دامپزشکی باشد، گفت: سیاستگذاری متمرکز زمانی محقق می‌شود که علم شما بروز باشد. این هم مستلزم ارتباطات بین المللی است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی تصریح کرد: در ایران که در ۳۰ سال گذشته که ۱.۵ درجه گرم‌تر شده است، تاثیرات فراوان‌تری در مسائل ژنتیک خواهیم داشت. 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: تغیر اقلیم