به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۸۹۲۵۹

وقتی بدون جَنم مربی تیم ملی امیدمی‌شوند!

گروه ورزشی: پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از انتخاب‌های فدراسیون فوتبال برای سرمربی‌گری تیم‌ملی امید معتقد است که سرمربی چنین تیمی باید کاراکتر و کاریزمای بالایی داشته باشد.
وقتی بدون جَنم مربی تیم ملی امیدمی‌شوند!
اصغر شرفی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره رفت‌وآمدهای فراوان در نیمکت تیم‌ملی فوتبال امید اظهار کرد: متاسفانه کسانی به نیمکت تیم‌ملی امید راه پیدا کردند که سابقه مربی‌گری در تیم‌ملی یا حتی جنم مربی‌گری ندارند. در فوتبال هر طور که در زمان بازی‌ات فوتبال بازی می‌کردی، در کار مربی‌گری‌ات هم تاثیرگذار است. مثلا آدمی پیدا می‌شود که وقتی گل‌ می‌زده، رقص عربی اجرا می‌کرده است. خب وقتی این آدم مربی شود، شاگردش چه چیزی یاد می‌گیرد؟ رقص عربی! چطور چنین اشخاصی را سرمربی تیم‌ملی امید می‌گذارند؟ اگر چنین شخصیتی را سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان بگذارند اشکالی ندارد اما بازیکنان امید مانند یک شاخه هستند که می‌توان به آن‌ها شکل داد و شخصیتشان را درست کرد.

او درباره تغییر سرمربی تیم‌ملی امید در فاصله سه ماه مانده به مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: سه ماه برای فوتبال ایران زیاد است ولی تیم‌های دیگر سال‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا مربی و بازیکنانشان برای این مسابقات جا بیفتند.فوتبال ما در مایه‌های "دمت گرم" است. مسئولان ما نمی‌خواهند فوتبال ما شکل بگیرد. چرا امثال من که خاک این فوتبال را خورده‌ایم، نباید نقشی در این فوتبال نداشته باشیم؟ الان در سه ماه چه کار می‌توان کرد؟ حتی اگر بخواهند خم رنگرزی هم بسازند، بیشتر از سه ماه وقت می‌برد.این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان درباره ادامه فعالیت تیم‌ملی امید با حمید استیلی بیان کرد: من تمام مراحل مربی‌گری را طی کردم. در مربی‌گری باید کاراکتر متفاوتی از دوران بازی‌ات داشته باشی. امکان دارد بازیکن خوبی باشید ولی دلیل ندارد که مربی خوبی هم باشید. البته لازم است که مربی، فوتبال را بفهمد اما کاراکتر و کاریزمای مربی‌گری چیز دیگری است.
مرجع : ایسنا