به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۱۸۹۲۸۴
مسجد جامعی:

روز تهران، روز شهروندان است

گروه جامعه: احمد مسجدجامعی گفت: روز تهران روز شهرداری نیست، روز شهروندان است؛ به همین دلیل خیلی از دستگاه‌های اجرایی به این رویداد پیوستند و توجه داشتد.
روز تهران، روز شهروندان است
به مناسبت روز تهران مراسمی با عنوان "فراز و فرود نخستین موسسه آموزش عالی ایران: از دارالمعلمین مرکزی تا دانشگاه خوارزمی" توسط گروه تاریخ دانشگاه خوارزمی و با همکاری انجمن ایرانی تاریخ برگزار شد. این مراسم با حضور احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران، دکتر حسین محمدی - مدیر گروه تاریخ، دکتر مهری‌اکبر - گروه جغرافیا و دکتر همایون واقع در سالن ابوریحان در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.در این مراسم دکتر احمد مسجد جامعی ضمن تبریک روز تهران، گفت: روز تهران روز شهرداری نیست، روز شهروندان است؛ به همین دلیل خیلی از دستگاه‌های اجرایی به این رویداد پیوستند و توجه داشته اند. تهران علم و معلم،‌ وجهی است که کمتر به آن توجه شده است و پایتخت ایران،‌ زمینه بالندگی علم و معلم را فراهم کرده است.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه بهترین و بیشترین معلم‌ها در تهران بودند و سپس گسترش یافتند،‌ افزود: همزمان با شکل گیری تهران اولین مدرسه برای خانم ها ساخته شد. طلب علم باعث شکل‌گیری تربیت معلم شد و جامعه نیاز " عمومی شدن علم" را دید. از زمان عمومی شدن علم، نیاز به مدرسه و معلم به وجود آمد و در نهایت باعث شکل‌گیری این دانشگاه شد. نیاز به علم منشاء شکل‌گیری مدارس جدید شد و چون مدارس جدید به وجود آمد نیاز به معلم نیز به وجود آمد.وی در ادامه تصریح کرد: انبیاء نیز معلم بوده‌اند و باید جایگاه معلم حفظ شود و باید در روز تهران به معلم‌ها توجه داشت. معلم‌ها به دانشگاه‌ها رونق دادند و کسی که نقشه تهران را کشید، معلم بوده است
مرجع : ایسنا